וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יחסי המין בגיל הזהב - עניין שבשגרה

ממחקר שנערך בשבדיה במשך 30 שנה עולה כי למעלה משני שליש מהגברים בגילאי 70 מדווחים כי הם מקיימים יחסי מין

סקס גם בגיל הזהב. ממחקר שנערך בשבדיה בקרב 1,500 בני אדם ונמשך כ-30 שנה עולה כי גם בקרב קשישים יחסי מין הם עניין שבשגרה. מהמחקר שבו נשאלו הנבדקים על הרגלי המין שלהם, עולה כי מספר בני האדם שמדווחים שהם מקיימים יחסי מין, כמו כן דיווחו הנשים כי ישנה עלייה בכמות האורגזמות שהן חוות.

למרות שיש מחקרים רבים על "בעיות" במיניות בקרב גיל הזהב ישנם פחות מחקרים על ההתנהגות הנורמלית בעידן השלישי של החיים. לפי המחקר השבדי עולה, כי במהלך שלושים השנים האחרונות ישנה עלייה במספר האנשים בגילאי 70 שדיווחו כי הם מקיימים יחסי מין באופן סדיר, בקרב הזוגות הנשואים, וגם בקרב אנשים שאינם נשואים.

מהסקר האחרון שנעשה במחקר עולה כי יותר משני שליש מהגברים אמרו כי הם מקיימים יחסי מין לעומת 52% בסקרים קודמים. גם בקרב הנשים דווח על עלייה, מ-38% ל-56%. כמו כן חלה עלייה בנשים שדיווחו כי הן מסופקות ביותר.

ד"ר פגי קלינפלאץ אמרה כי רופאים צריכים לדעת לשאול את המטופלים על חיי המין שלהם לא משנה מה גילם. "סקס הינו מרכיב חיוני בחייהם של אנשים בגילאים מבוגרים, ונראה שישנה עלייה לעומת הדורות הקודמים".

ד"ר פטרה בוינטון, מומחית בפיזיולוגיה של המין ומערכות יחסים מאוניברסיטת לונדון, אמרה כי צירך לזכור שאותם אנשים שבשנות האלפיים נמצאים בגילאי 70 הושפעו מהגישה של סקס חופשי בשנות ה-60 וה-70, בנוסף הם בריאים יותר ונמצאים בכושר טוב יותר. "עדיין יש לנו את הסטריאוטיפ של אנשים קשישים עם מקל, שאינם יכולים לקיים יחסי מין, אבל כפי שנראה התיאור הזה רחוק מהמציאות". בוינטון ציינה כי המחקר לא בדק את תדירות קיום יחסי המין, אלא אך ורק האם הם אכן שוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully