וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית 1,800 יחידות דיור במזרח י-ם

הוועדה המחוזית לתכנון החליטה להפקיד תוכנית לבניית 900 יחידות בפסגת זאב, וכ-920 בהר חומה, בניגוד לעמדת ארה"ב

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים החליטה היום (רביעי) להפקיד תכנית לבניית 900 יחידות דיור נוספות במערב שכונת פסגת זאב, וכ- 920 יחידות דיור בשכונת הר חומה ג', שהועברו לאישור על-ידי הוועדה המקומית בעיריית ירושלים. זאת, בניגוד לעמדת ארצות הברית לפיה אין להרחיב את הבנייה הישראלית באזור. משמעות ההפקדה היא שכעת יכולים התושבים להגיש התנגדויות לבנייה, אם ישנן כאלה, בדרך לאישור התוכניות.

לדברי עיריית ירושלים, שכונת חומת שמואל ג' בהר חומה מתוכננת על גבי שלוחה מוארכת ותלולה בצורת סכין בדרום ירושלים, בין צור באהר מצפון, לבין בית לחם מדרום, והיא מהווה את השלב השלישי בשכונת הר חומה.

בפסגת זאב התכנית חלה על שטח של כ- 140 דונם, בגבול המערבי של השכונה, בין כביש מספר 1 לשדרות משה דיין. לדברי העירייה, "המתחם מהווה חלק משדרת ההתיישבות העירונית בצפון ירושלים. סמיכותו לקו הראשון לרכבת הקלה וקיום תשתית טובה למגורים בסביבה, מחזקים את האפשרות לפיתוח מתחם מגורים באיכות גבוהה אשר יתרום לשכונה".

כזכור, הבנייה בשכונות הוקפאה על פי הנחיית אולמרט. לפני כמה חודשים, התעוררה סערה בינלאומית בעקבות פרסום מכרזים לבניית 300 יחידות דיור בהר חומה. בתגובה, הורה אולמרט להעביר לאישורו כל תוכנית לבנייה ממשלתית בשכונות החדשות שמעבר לקו הירוק בירושלים.

הבית הלבן מתח בחודש שעבר ביקורת חריפה על הבנייה במזרח ירושלים. "עמדתנו לגבי ההתנחלויות היא שאנו לא מאמינים שצריך להמשיך ולבנות בהתנחלויות, בנייה שכזו רק מגבירה את המתח שקיים בין הצדדים", כך אמרה דוברת הבית הלבן דנה פרינו.

במאי קרא מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בכינוס הרביעייה הבינלאומית בלונדון להפסקת הבנייה בהתנחלויות ופירוק כל המאחזים שהוקמו מאז 2001. לקריאתו הצטרפה גם שרת החוץ האמריקאית, קונדוליזה רייס, שקראה "לקבוע אחת ולתמיד היכן יעבור הגבול בין ישראל והרשות הפלסטינית", ובכך לסיים את הוויכוח על הבנייה הישראלית בשטחים הנתונים במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully