וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאות: סרקוזי יגיע לאולימפיאדה

נשיא צרפת הודיע לנשיא סין, כי ישתתף בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בבייג'ין וביקש ממנו לשמור על "ערכי השלום והאחווה"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ישתתף בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בבייג'ין בחודש הבא. מלשכתו נמסר הבוקר (רביעי), כי הוא הודיע על השתתפותו לנשיא סין הו ג'ינטאו, במהלך שיחה לא רשמית שקיימו השניים בפסגת מנהיגי שמונה המדינות המתועשות (G8) ביפן.

בהודעה שפרסמה לשכת סרקוזי נאמר, כי הוא הדגיש בפני עמיתו הסיני את חשיבות "הערכים שעומדים בבסיס המשחקים האולימפיים - שלום, ידידות ואחווה". עוד נאמר, כי איחל לסין הצלחה בקיום המשחקים.

סרקוזי ייצג בטקס פתיחת המשחקים גם את האיחוד האירופי, שכן צרפת משמשת כעת בתפקיד הנשיאה התורנית של 27 מדינות האיחוד. לשכתו הבהירה, כי הוא התייעץ עם עמיתיו באיחוד בטרם הודיע לנשיא סין על החלטתו.

גם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הודיע בסוף השבוע על כוונתו להשתתף בפתיחת האולימפיאדה. "אני לא צריך את טקס פתיחת האולימפיאדה כדי לבטא את דאגתי ממצב חירויות הפרט בסין", הסביר הבוקר את החלטתו. נשיא סין הודה לו על ש"לא הפך את האולימפיאדה לאירוע פוליטי".

בוש וסרקוזי ישתתפו במשחקים האולימפיים למרות מחאות של פעילי זכויות אדם ברחבי העולם על מצב זכויות האדם בסין ועל האכזריות שבה ביא מדכאת את ההפגנות למען עצמאות טיבט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully