וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "מצטערים שהעלבנו את ברלוסקוני"

הממשל בוושינגטון התנצל בפני רה"מ האיטלקי, לאחר שמסמך שהועבר לעיתונאים ע"י הבית הלבן תיאר אותו כ"בריון פוליטי מושחת"

הבית הלבן פרסם הלילה (רביעי) התנצלות רשמית בפני ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, לאחר שחומר רשמי שהועבר על ידי דוברות הבית הלבן לעיתונאים הזרים תיאר את ראש הממשלה האיטלקי כ"בריון פוליטי ומושחת, שמנצל לרעה את הכוח העצום של תאגיד התקשורת שבבעלותו".

דובר הבית הלבן טוני פראטו הסביר כי החומר שהועבר לעיתונאים היה לקוח מאנציקלופדיה ליחסי חוץ כחומר רקע על המנהיגים עמם נפגש בוש במהלך פסגת ה-G8 ביפן. הוא הוסיף כי המידע אודות ברלסקוני הוכנס לתיק העיתונאים בשוגג ואינו משקף את יחסו של הממשל בוושינגטון לראש ממשלת איטליה.

ברלוסקוני עצמו, שמרבה להתפאר ביחסים החמים בינו לבין בוש, ניסה להמעיט בחשיבות התקרית ואמר כי הוא מאמין שמדובר ב"לא יותר מטעות מצערת". ברלוסקוני הפנה אצבע מאשימה לעבר התקשורת באיטליה, ש"ניפחה את התקרית כדי לפגוע ביחסים בין איטליה לארה"ב".

ברלוסקוני צפוי לעמוד לדין בעוד כחודש באשמת שוחד. לפי כתב האישום, ברלוסקוני העביר לפני כעשר שנים 600 אלף דולר לעורך דין בריטי בתמורה לעדות כוזבת במשפטים נגדו בשנות ה-90. ברלוסקוני הכחיש במספר הזדמנויות את החשדות נגדו ואמר כי הוא נתון לרדיפה פוליטית מצד התקשורת ומערכת אכיפת החוק באיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully