וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא תשלים עם התחמשות חיזבאללה"

שר הביטחון ברק מחה בפני שר החוץ הצרפתי קושנר על המשך הברחות הנשק מסוריה לחיזבאללה. הקבינט המדיני-ביטחוני ידון הבוקר בהפרות חיזבאללה את החלטת האו"ם 1701

"ישראל לא תוכל להשלים עם הכרסום המתמשך והגובר של החלטת מועצת הביטחון 1701 שאינה מבוצעת ועם המשך ההעברות של אמצעי לחימה הפוגעים בשיווי המשקל העדין בגבול הצפון". כך אמר אמש (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בשיחה עם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר.

ברק, ששוחח עם קושנר טלפונית לקראת פתיחתו ביום ראשון הקרוב של מפגש איחוד מדינות הים התיכון בפריז, אמר לו כי ישראל מצפה שיפעל להפסקת העברת אמל"ח מסוריה לחיזבאללה, וכי על כוח יוניפי"ל, הפועל בלבנון, להגביר את פעילותו אל מול התחמשות והתבצרות חיזבאללה.

בתוך כך, הקבינט המדיני- ביטחוני יכונס הבוקר לישיבה לא מתוכננת בנושא הפרות חיזבאללה את החלטת האו"ם 1701. השרים קיבלו את הזימון לישיבת הקבינט בהתראה קצרה ולא נמסר להם מה יהיה סדר יומה של הישיבה.

לבני: "לפרק החיזבאללה מנשקו"

מוקדם יותר אמרה שרת החוץ ציפי לבני, כי "יש עכשיו הזדמנות לפרק את החיזבאללה מנשקו, ואסור שנאבד אותה". במהלך סיור בגבול הצפון עם שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני, הוסיפה לבני: "אם לא נעשה את זה עכשיו, זה יהיה קשה הרבה יותר אחר כך. בדרום לבנון היום כוח יוניפי"ל עובד".

עוד אמרה לבני, כי "המצב בדרום לבנון השתנה, אבל התפקיד של הקהילה הבינלאומית הוא לעמוד על מימושה של החלטה 1701. המצב בו יש ארגון טרור שחבר בממשלה שנתפסת כלגיטימית הוא בלתי אפשרי. חיזבאללה, שמתיימר להיות שותף קואליציוני בלבנון, היה צריך להסביר אחרי המלחמה לתושבים הלבנונים בכפרים כאן, למה הם שילמו את המחיר של המלחמה. וגם בשבועות הקרובים - כשאני מקווה שנשלים את עסקת השבויים - הם יצטרכו להסביר להם את זה שוב. חיזבאללה לא מייצג את האינטרסים של העם הלבנוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully