וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "מדוודב איש חכם"

נשיא ארה"ב נפגש עם נשיא רוסיה, ונועד עמו בפסגת הג'י 8 ביפן במשך כשעה. טוען כי הגיעו להסכמות בנוגע לאירן ולצפון קוריאה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, לטענתו, הסתכל היום (שני) לתוך עיניו של נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב, ומה שראה שם הוא "איש חכם". הפגישה הראשונה של השניים מאז שמדוודב נכנס לתפקידו במקום ולדימיר פוטין, שזז הצידה לתפקיד ראש הממשלה, התקיימה ביפן לרגל פסגת ה-G8, ונמשכה כשעה. כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

השניים השיגו הסכמות לגבי הצורך של צפון קוריאה ואירן לנטוש את תוכניות הגרעין שלהן, אולם נותרו אי הסכמות ביניהם בכל הקשור למערכת ההגנה נגד טילים שמבקשת ארה"ב להציב במזרח אירופה, במהלך שמפר את הסכמי העבר בין המדינות, שנחתמו ב-1972.

תיאורו של בוש את מדוודב, מזכיר את המילים בהן בחר כדי לתאר את פוטין בפגישתם הראשונה ב-2001. "הסתכלתי לו בעיניים, ויכולתי לקבל תחושה לגבי נשמתו", אמר אז הנשיא.

מנהיגי ארצות הברית, יפן, צרפת, אנגליה, גרמניה, קנדה, איטליה ורוסיה ינסו במהלך הפסגה לשכנע את מנהיגי מדינות אפריקה כי הם אכן מתכוונים להכפיל את הסיוע הכספי שיוענק למדינות העניות כפי שהבטיחו בכינוס הקודם. ארגון ה-G8 הזמין שבעה מנהיגים ממדינות אפריקה להצטרף לטקס הפתיחה, שיתקיים במלון מפואר באי היפני הוקאידו.

בכינוס הפסגה שהתקיים ב-2005 החליטו מנהיגי הארגון כי יש להכפיל את הסיוע הכספי שניתן לאפריקה עד שנת 2010 במטרה להילחם בעוני העולמי. אולם דו"ח שפורסם על ידי מדינות אפריקה בחודש שעבר מראה כי כדי לעמוד בהתחייבות זו יש להעביר עוד 40 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully