וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על ישראל וארה"ב להכנע לדרישות אירן"

לדברי נשיא אירן, "המערב מציע לנו לנהל מו"מ, אך באותו זמן מאיים עלינו ואומר שעלינו לקבל את דרישותיו הלא לגיטמיות"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (שני), כי ארצו לא תזנח את זכותה להעשיר אורניום וכינה את דרישת המערב בנושא כ"לא לגיטימיות". אחמדינג'ד אמר את הדברים לעיתונאים במהלך ביקורו במלזיה. כך מדווחת סוכנות הידעות האירנית "אירנה".

לדברי נשיא אירן, "זהו תרחיש שחוזר על עצמו: הם מציעים לנו לנהל עימם משא ומתן, אך באותו זמן הם מאיימים עלינו ואומרים שעלינו לקבל את הדרישות הלא לגיטמיות שלהם לעצור את העשרת האורניום".

אחמדינג'ד אמר גם כי "ישראל וארצות הברית לא יעזו לתקוף את אירן והן יודעות זאת. לנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש יש משאלות שטניות ובלתי אנושיות רבות, בכללן התקפה נגד העם האירני. הן מכירות את העם האירני ויודעות שאינן יכולות לדבר עמנו בשפת הכוח והאלימות. עליהן להיכנע לדרישות של אירן".

התבטאות זו מגיעה ימים ספורים לאחר שחבילת התמריצים שהציעו המעצמות, ארצות ברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה, לאירן באמצע יוני, שמותנית בהשעיה מיידית של העשרת האורניום, נענתה בצורה מעורפלת. החבילה כוללת הצעה להסרת הסנקציות הכלכליות על אירן, לשיתוף פעולה לפיתוח גרעין למטרות אזרחיות, ולהרחבת הסחר הטכנולוגי והחקלאי.

"אנו מעדיפים לקיים דיאלוג, אולם ננהל מו"מ באווירה צודקת ובנושאים מוסכמים, משום שמו"מ שאיננו שוויוני ושמתנהל באווירה לא מאוזנת מידון לכשלון", הוסיף נשיא אירן.

דובר ממשלת אירן אמר בסוף השבוע כי "נמשיך לממש את זכותנו הטבעית להעשרת האורניום". לדבריו, "אין בכוונתו לדון בזכותנו הלגיטימית לעשות כך". הוא הוסיף כי טהרן מוכנה לקיים שיחות עם כל המדינות "במטרה לשמור על זכויותיו של העם האירני ועל החוקים הבינלאומיים".

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר שתשובתה של אירן אינה נושאת בחובה "תקווה רבה. אבל היא מספקת איזושהי תקווה", כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully