וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מסתייגת מתליית שלטים באיילון

לטענת המשטרה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לא הוכח ששילוט אינו גורם לתאונות. "80% מהן נגרמות בגלל היסח דעת"

ועדת הכלכלה דנה הבוקר בהצעת חוק של ח"כ יורם מרציאנו (עבודה), לפיה תותר תליית שלטי חוצות בנתיבי איילון, לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. המשטרה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתנגדות להצעת החוק.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יאיר דורי אמר, כי כ-80 אחוז מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהיסח דעת, וכי ידוע ששילוט גורם להיסח דעת. הוא סייג את דבריו ואמר כי "כרגע לא ברור שיש קשר חד ערכי בין שילוט ותאונות, אך כשיש ספק אסור לקחת סיכון, עד שיוצגו נתוני מחקר השוללים קשר בין השילוט לתאונות דרכים".

את עמדת משטרת ישראל ייצג רפ"ק ערן סדן. לדבריו, "מהשוואת נתוני תאונות הדרכים שהתרחשו בנתיבי איילון במקטע שבין מחלף לה גווארדיה עד מחלף גלילות בתקופה בה הורדו שלטי החוצות בקטע זה, מצאנו ירידה של 56 אחוז בכמות התאונות ביחס לשנה שעברה, ובהשוואה לארבע השנים האחרונות נמצאה ירידה של 63 אחוז בכמות התאונות".

יוזם הצעת החוק, ח"כ מרציאנו, מצדו אמר כי "אין לי שום כוונה להיות זה שגרם ולו ומישהו אחד לשריטה. אם יוכח לי ששילוט גורם לתאונות דרכים אני אמשוך את הצעת החוק". יו"ר הועדה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), הודיע כי בתוך כשבועיים תתכנס הוועדה לדיון נוסף על הצעת החוק לצורך הכנתו לקריאה שנייה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully