וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של חסיד אומות עולם תגורש מישראל

משפחתו של פיוטר סנבץ', שהציל 2 ילדים יהודים בשואה, עלתה לארץ לפני 5 שנים. הבת, שאינה מוכרת כתושבת קבע, צפויה לגירוש

בתו של חסיד אומות העולם פיוטר סנבץ', שעלה לארץ ביחד עם משפחתו לפני כחמש שנים, צפויה להיות מגורשת מהארץ משום שתוקף האשרה שלה עומד לפוג.

ברדיו דרום דווח, כי פיוטר סנבץ' בן 83, הציל בזמן מלחמת העולם השנייה שני ילדים יהודים, דויד ובוז'ה שמייגל, לאחר שאלו נכנסו לחצר משפחתו באוקראינה. פיוטר ומשפחתו הסתירו את שני הילדים הקטנים בביתם, ובכך סיכנו את חייהם שלהם עצמם. לאחר המלחמה עלו שני הילדים לישראל. בשנת 1993 העניקה המדינה לפיוטר את תואר חסיד אומות עולם, וב-2003 הוא העלה לארץ ביחד עם אשתו אולגה ובתו רוזה בת ה-29. המשפחה השתקעה בבאר שבע, סמוך לבני המשפחה שאותם פיוטר הציל בזמנו.

למרות שלפיוטר עצמו הוענק מעמד של תושב קבע, לבתו רוזה ניתן מעמד זמני של עובדת זרה. לפיכך, בעוד כמה חודשים צפוי משרד הפנים להורות על גירושה מן הארץ. לדבריה, "אני לא מאמינה שהולכים לזרוק אותי. הראש שלי מסתחרר כשאני חושבת שעלולים להשאיר את ההורים שלי לבד".

בפניה של רוזה ניצבות כעת שתי אפשרויות: לחדש את אשרת העבודה שלה למשך שנה בעלות של 700 דולר, או לשוב לאוקראינה. עמותת עצו"ם- עבודות צדקה ומשפט, אשר מטפלת בחסידי אומות העולם בישראל, התגייסה לסייע למשפחה ופנתה למספר חברי כנסת בבקשה לעזרה.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "ככלל, משרד הפנים קבע נוהל מיוחד המתייחס למי שהוכר כחסיד אומות עולם או לבניו, עקב הנסיבות המיוחדות, ומאפשר להם לשהות בישראל ולעבוד באופן חוקי לתקופה בת 5 שנים. מר פטר סנביץ אינו אזרח ישראלי ולא עלה לישראל, אולם בשנת 2003 אושר לו מעמד של תושב קבע מסיבות הומניטאריות ולא בגין זכאות. רוזה קיבלה הודעה כי אשרת שהייתה בישראל הגיעה לסיומה. עם זאת, תוכל גב' סנביץ לבקר בישראל את הוריה לכשתחפוץ בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully