וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקיפה באירן תיכשל בשל חוסר במודיעין"

ראשי הפנטגון חוששים כי ישראל תרגיש מחויבת לפעול נגד אירן בשנה הקרובה, גם אם תמונת המודיעין שברשותה לא תהיה מספקת

בכירים בפנטגון הביעו בימים האחרונים חשש כי תקיפה ישראלית על באירן תיכשל, בשל מודיעין לקוי על מתקני בגרעין באירן, כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"סנדיי טלגרף" הבריטי. לפי הדיווח, הבכירים חוששים כי ישראל תרגיש מחויבת לפעול נגד אירן בשנה הקרובה, גם אם תמונת המודיעין שברשותה לא תהיה מספקת.

הספקות התעוררו בקרב הבכירים האמריקאים בעקבות הפגישות האחרונות בין הרמטכ"ל גבי אשכנזי לעמיתו האמריקאי האדמירל מייק מאלן, בה עלתה האפשרות של פעולה צבאית באירן. מאלן הגיע לישראל לביקור בזק לפני כשבוע, ובמהלכו התבטא כי פעולה צבאית נגד אירן "נושאת בחובה סיכון גבוה להסתבכות".

הבכירים האמריקאים סבורים כי ישראל תעדיף לפעול מול אירן, לפני שזאת תצטייד במערכות נ"מ מתקדמות, גם אם המודיעין שבידה יהיה חסר. "ישראל חשה דחיפות לפעול, והיא החלה להעלות הילוך בהכנותיה לקראת תקיפה באירן", אמרו הבכירים. לדבריהם, לישראל יש אמנם מידע מודיעיני טוב יותר מזה שיש לארה"ב, אולם הוא עדיין לא מספק למהלך צבאי באירן.

בוש מעדיף דיפלומטיה

לפי הדיווח, החשש מכישלונה של תקיפה ישראלית הוא הסיבה לכך שנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש מעדיף להפעיל לחץ דיפלומטי על טהרן, ואינו מצדד במהלך צבאי נגד משטר האייתולות. "בוש חושש כי כישלון התקיפה הישראלית יוביל לפתיחתה של חזית נוספת במזרח התיכון, שארה"ב תהיה מחויבת לקחת בה חלק".

בתוך כך, דובר ממשלת אירן אמר אתמול כי ארצו תמשיך להעשיר אורניום. "נמשיך לממש את זכותנו הטבעית להעשרת האורניום", אמר בתגובה לחבילת התמריצים של שש המעצמות. לדבריו, "אין בכוונתו לדון בזכותנו הלגיטימית לעשות כך". הוא הוסיף כי טהרן מוכנה לקיים שיחות עם כל המדינות "במטרה לשמור על זכויותיו של העם האירני ועל החוקים הבינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully