וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי קלינטון לא ממהרים לתמוך באובמה

לפי סקר של רשת CNN, כשליש מתומכי הסנאטורית אינם מתכוונים להשתתף בבחירות לנשיאות, וכ-13% שוקלים לתמוך במקיין

הסנאטורית הילרי קלינטון אמנם הצהירה באחרונה, כי תעשה כל שביכולתה כדי שהסנאטור ברק אובמה ייבחר לנשיא ארה"ב, אך נראה כי תומכיה אינם ממהרים ללכת בעקבותיה. לפי סקר של רשת הטלוויזיה האמריקאית CNN שפורסם בסוף השבוע, כשליש מתומכי הסנאטורית הדמוקרטית אינם מתכוונים להשתתף בבחירות הכלליות בנובמבר, וכ-13% יצביעו או שוקלים להצביע בעד המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין.

עם זאת, ביל שניידר, הפרשן הפוליטי של CNN, סבור כי הנתונים הללו רחוקים מלהיות סוף פסוק. "תומכי קלינטון טרם התאוששו מהפסדה", אמר, "והם ממתינים לראות אם אובמה ימנה אותה לסגניתו". להערכתו, מינויה לתפקיד זה יקל מאוד על תומכיה להצביע בעד הסנאטור.

בתוך כך, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ספג במהלך סוף השבוע ביקורת חריפה מימין ומשמאל, לאחר שהשמיע הצהרות סותרות לגבי הסגת הצבא האמריקאי מעירק. בתחילה אמר אובמה, כי הוא עשוי לשנות את עמדתו בנושא זה לאחר שייפגש עם גורמים צבאיים בעתיד הקרוב. "תמיד אמרתי שהקצב של הנסיגה יוכתב על ידי הביטחון של כוחותינו והצורך לשמור על יציבות", הצהיר הסנאטור. "ההערכה זו לא השתנתה, וכשאגיע לעירק ואדבר עם הקצינים בשטח אני בטוח שיהיה לי מידע נוסף שיעזור לי להגיע להחלטות בנושא".

שעות ספורות לאחר שהשמיע הצהרה הזו, ובעקבות הדיווחים בתקשורת לפיהם זיגזג בעניין עירק, כינס אובמה מסיבת עיתונאים והבהיר שהוא עדיין מחויב להוציא את הצבא האמריקאי מעירק 16 חודשים לאחר שייכנס לבית הלבן. אתמול הוסיף הסנאטור, כי הוא תמה על המהומה התקשורתית שעוררו דבריו. "עמדתי לגבי המלחמה בעירק לא השתנתה", הבהיר. "כנשיא ארה"ב אסיים את המלחמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully