וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 60 שנה: טיסה ישירה בין סין וטייוואן

הטיסות הישירות בין שתי המדינות חודשו בפעם הראשונה, לאחר שהופסקו בשנת 1949.למרות חימום היחסים, המתיחות נמשכת

סין וטייוואן חידשו הבוקר (שישי) את הטיסות הישירות ביניהן בפעם הראשונה זה 60 שנה, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בבייג'ינג התייחסו להחלטה כ"התחלה חדשה" במערכת היחסים המתוחה ומלאת המבחנים בין השתיים.

חידוש הטיסות הסדירות נתפס כצורה הברורה ביותר עד כה לפתיחותה של סין כלפיי טייוואן תחת נשיאה החדשה, מה יינג ג'או. הטיסות הישירות בין שתי המדינות חודשו לאחר שהופסקו בשנת 1949 לאחר מלחמת אזרחים. "זהו רגע מקודש", אמר יו"ר מועצת המנהלים של חברת התעופה בדרום סין, ליו שאויונג, שהטיס בעצמו את הטיסה הראשונה מדרום סין לטייוואן. "הטיסה מעל מצרי טייוואן מרגישה כמו להגיע הביתה", אמר שאויונג לקהל מקבלי הפנים בסין.

קבלת פנים חגיגית נערכה למאה התיירים הסינים שהגיעו יחד עם שאויונג במטוס הראשון. מלבד השטיח האדום המסורתי, התיזו על המטוס מים עם זרנוקים כדי לציין את "נקיון המטיילים המאובקים", וכן קיימו את "ריקוד האריה" הסיני המסורתי.

על אף הידוק הקשרים בין השתיים בשנה האחרונה, סין רואה בטייוואן טריטוריה ששייכת לה, ולדברי בכירים בסין, במידת הצורך אף תפעיל כוח כדי לכבוש אותה. בצידי המצר המפריד בין השתיים פרוסים כוחות צבא גדולים, והוא מוגדר שנים רבות כאחד ממקומות הלוחמה הפוטנציאלים המסוכנים בעולם.

טייוואן אסרה על קיום קשרי מסחר ותחבורה ישירים עם סין מאז שנפרדה מהמדינה הקומוניסטית, אך בחירתו של ג'או פתחה דלת לחימום הקשרים אחרי תקופה קרה במיוחד תחת שלטונו של קודמו בתפקיד, שאן שיו-ביאן. השיחות הראשונות בין המדינות נערכו בחודש שעבר, לאחר יותר מעשור של נתק מוחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully