וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "פרידמן מנצל לרעה את סמכותו"

היועמ"ש תקף בחריפות את יזומת שר המשפטים להקים ועדת חקירה בפרשת רמון: "פרדימן שובר את הכלים ומנהל מסע נקם". פרידמן: "הכנסת אישרה את הוועדה"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז תקף בחריפות את שר המשפטים דניאל פרידמן בהתייחס לכוונתו להקים ועדת חקירה שתחקור את התנהלות הפרקליטות בפרשת ההטרדה המינית של חיים רמון. "הצעתו של פרדימן מהווה שימוש לרעה בסמכותו ויש בה משום שבירת כלים במה שנראה כמסע נקם נגד מערכת אכיפת החוק", כתב מזוז במכתב למזכירות הממשלה.

מזוז הוסיף במכתבו כי "לראשונה בתולדות מדינת ישראל, גוף פוליטי מבקש למנות ועדת חקירה לבדוק את 'התנהלות מערכת אכיפת החוק', בגין חקירה שנוהלה נגד שר בכיר, ידיד קרוב ועמית-שותף פוליטי של אולמרט, אשר הורשע פה-אחד בביהמ"ש ולא הגיש ערעור".

מזוז המשיך וכתב: "ועדת החקירה היא בגדר 'חרב מתהפכת' על גורמי החקירה". לדבריו, "האם אמנם זה מקרי? האם אמנם אין לכך קשר עם זהות הנוגעים בדבר? האם יוכל הציבור להאמין כי אין מדובר במסע נקם נגד מערכת אכיפת החוק, וכביכול רק הרצון לבדוק כשל שאירע הוא שמנחה את יוזמי מהלך זה? האם אין לכך קשר לנסיבות הזמן?"

"הפרקליטות הסתירה ראיות מרמון"

בתגובה אמר פרידמן כי "ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת החליטה פה אחד על הקמת הוועדה". לדבריו, "חבל שמזוז בוחר למתוח ביקורת דווקא על שר המשפטים".

לפני כשבועיים תקף מזוז בחריפות את חיים רמון, שקרא גם הוא להקמת ועדת החקירה. "רמון מנהל מסע צלב נגד שלטון החוק. לא ייתכן ששר בכיר שהורשע בעבירות מין יתקוף את המערכת ויבקש להגבילה", אמר אז מזוז.

לפי הצעתו של פרידמן, ועדת החקירה תחקור מדוע פרקליטות המדינה לא העבירה לבאי כוחו של רמון תמלולים של האזנות סתר הקשורות לחומר החקירה, בהם האזנות שבוצעו לטלפון של מנהלת לשכת ראש הממשלה דאז, שולה זקן. הצעתו של פרידמן נתמכת על ידי המלצת ועדת בדיקה שהוקמה בנושא, בראשותו של השופט (בדימוס) ורדי זיילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully