וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און בכנס קיסריה: צריך לחלק אחרת את העוגה

שר האוצר אמר בכנס קיסריה כי יש לחשוב מחדש על הסכומים המוזרמים לתקציב הביטחון, ההשכלה הגבוהה ותשלומי הקצבאות והבטחת הכנסה

"החולשה הפוליטית הכללית כמו קוראת לבעלי האינטרס השונים לנסות ולנצל את 'חלון ההזדמנויות' האולי אחרון שנשאר כדי ללחוץ, למחות, לייצר אווירת משבר וכאוס, במטרה להשיג הישגים", כך אמר היום (רביעי) שר האוצר רוני בר-און בנאומו במסגרת כנס קיסריה שנפתח היום באילת. לדברי בר-און, החלטה נוקבת על סדרי עדיפויות, פירושה התמודדות עם חלוקת העוגה ולא עם גודלה.

"האם מדיניות גירעונית או הגדלת הממשלה פותרת את השאלה הנוקבת שמעלה ההקצאה הממשלתית האדירה לביטחון?", אמר בר-און, "האם היא פותרת את חוסר היעילות המובנה של תקציבי העתק המופנים לחינוך ולהשכלה גבוהה? האם היא פותרת את הבעיה החריפה של היקף נרחב של תשלומי שכר בצד היעדר גמישות ההעסקה בתקציב המדינה? איני חסיד של ממשלות קטנות, אני חסיד של ממשלות יעילות ואפקטיביות".

"בראייתי, מדיניות כלכלית-חברתית אחראית צריכה להתמקד בצמצום בר-קיימא של העוני, ולא בצמצום מלאכותי בדרך של קצבאות ותשלומי העברה. הדגש, כפי שהיה ב-2008, צריך להמשיך ב-2009 ועיקרו במיקוד העשייה הממשלתית בהעלאה שיטתית של שיעורי ההשתתפות בכוח העבודה, ובהתמקדות בתעסוקת גברים חרדים ונשים ערביות – תוך יצירת מערכת תמריצים התומכת ביציאה לעבודה כגון מס הכנסה שלילי".

בר-און הוסיף כי יש למקד את הסיוע הממשלתי במעבר מקצבאות לשירותים, בהשקעה בחינוך טכנולוגי וחינוך בכלל ובהעצמת התהליכים של מעבר מהכשרה לעבודה גם בקרב הגרעין הקשה של מקבלי הבטחת הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully