וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעילי חיזבאללה אימנו מורדים שיעים בעירק"

מקורות צבאיים בעירק טענו כי פעילי הארגון אף לקחו חלק בהתקפות נגד כוחות ארה"ב במדינה. "אירן נתנה לחיזבאללה אור ירוק"

מקורות צבאיים בכירים בעירק טענו הלילה (רביעי) כי פעילי חיזבאללה אימנו את המורדים השיעים בעירק ואף לקחו חלק פעיל בהתקפות נגד הכוחות האמריקאים במדינה. ברשת "פוקס ניוז" דווח, כי כי פעילי החיזבאללה שהו בעירק עד לפני שלושה חודשים, ואז חצו את הגבול לאירן. פרשנים צבאיים בארצות הברית העריכו כי אירן הורתה לפעילי החיזבאללה לסייע למורדים השיעים, וזאת כדי לבסס את המיעוט השיעי בעירק במלחמתו נגד הסונים ונגד ארה"ב.

בכירים במשטר האייטולות בטהרן הכחישו עד כה את הדיווח וטענו כי "אירן אינה מתערבת בסכסוך הפנימי שבעירק". עם זאת נשיא עירק ג'לאל טלבני אישר כי "פעילי חיזבאללה היו מעורבים במספר הזדמנויות בהתקפות נגד הכוחות האמריקאים".

לפי הדיווח, פעילי החיזבאללה נמלטו לאירן בשל תקיפה של צבא ארה"ב את מעוזי המורדים השיעים סמוך לעיר בצרה. עוד נמסר כי גם לאחר הימלטותם לאירן, פעילי החיזבאללה המשיכו לאמן את המורדים השיעים בבסיסים שהוכשרו לכך על ידי משמרות המהפיכה. האימונים כללו בין היתר הפעלת חומרי חבלה, ירי מרגמה ולוחמה בשטח בנוי.

פרשנים העריכו כי בנוסף לחיזוק המורדים השיעים בעירק, חיזבאללה גם מעוניינת לחזק את מעמדה בעירק ולבסס את דימויה כלוחמת נגד ארה"ב. הם הוסיפו כי נראה שחיזבאללה עשתה שימוש בלקחים שהפיק בתום מלחמת לבנון השנייה, ואימן את המורדים השיעים בהתאם לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully