וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למשתכרים: ה"ינשוף" לא מהימן

ביהמ"ש קבע כי תוצאות המכשיר המשמש את המשטרה למדידת רמת האלכוהול בדם אינן אמינות ולא יכולות להרשיע נהגים שיכורים

בשורה לאלפי הנהגים העומדים למשפט בגין דו"חות תנועה על נהיגה תחת השפעת אלכוהול: שופט בית משפט לתעבורה שלמה נחשון קבע ביום חמישי כי מדידות מכשיר ה"ינשוף" – המכשיר המשמש את המשטרה למדידת רמת האלכוהול בדם - אינן אמינות ולא ניתן להרשיע באמצעותן נהגים באשמת נהיגה בשכרות.

השופט ציין כי "התוצאות אשר מפיק ה'ינשוף' אינן מהימנות". בנוסף, הוא מתח ביקורת על טיפול המשטרה במכשיר: "הכיולים אינם מבוצעים בהתאם למקובל במקרה של מכשירים אשר נועדו לייצור ראיות קבילות בבית משפט, ולכן אי אפשר לייחס מהימנות מעבר לכל ספק לבדיקות שמבצעת משטרת ישראל לחשודים בשכרות באמצעות מכשיר הנשיפה".

ההחלטה התקדימית התקבלה במהלך משפטו של נהג שנתפס על ידי שוטרי משטרת התנועה, וסירב לעבור בדיקה לזיהוי שיעור האלכוהול בדמו באמצעות ה"ינשוף". השופט קבע כי התנגדותו היתה לגיטימית שכן ה"ינשוף" הוכנס לשימוש באופן רשמי על ידי שר התחבורה רק ב-18 ביולי 2007, ואילו ביום האירוע המכשיר לא היה מאושר כחוק.

אם שותים לא נוהגים?

"יש להילחם בתופעת תאונות הדרכים ובנהיגה בשכרות, אולם רבים מן הנהגים מרגישים תחושות עוול גדולה עקב היותם משוכנעים כי לא נהגו בשכרות", אמר בתגובה לפסק הדין עו"ד רפאל חזן מאילת, שמשרדו משמש כסניף של עו"ד דוד קולקר שייצג את הנאשם. הוא הוסיף כי "חשוב להילחם בתאונות הדרכים , אבל המלחמה צריכה להתנהל כחוק".

בית המשפט התייחס בפסיקתו גם לתופעת הנהיגה בשכרות באופן כללי ואמר כי "המצב החוקי כיום, כאשר אין תקנות מהו משקה משכר, גורם לבלבול בקרב ציבור הנהגים שלא יודעים מה וכמה מותר לשתות כך שנהיגתם לא תהווה נהיגה בשכרות. זאת, בסתירה לסיסמה 'אם שותים לא נוהגים' הנשמעת מדי יום באמצעי התקשורת". בית המשפט קבע כי "יש צורך דחוף בתיקון החוק על מנת לאמת את הסיסמה הנ"ל כך שנהיגה לאחר שתיית משקה אלכוהולי, מכל סוג ובכל כמות שהיא, תהיה אסורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully