וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: "לא הבהירו לי שמדובר במעשה פסול"

ח"כ צחי הנגבי העיד במשפטו. הנגבי נאשם בעשרות מינויים פוליטיים של חברי מרכז הליכוד לתפקידים במשרד לאיכות הסביבה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ח"כ צחי הנגבי (קדימה) העיד הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים במשפטו בפרשת המינויים הפוליטיים של פעילי מרכז הליכוד במשרד לאיכות הסביבה.

בעיתון "הארץ" דווח כי בעדותו אמר הנגבי כי הוא ראה בעין יפה פניות מצד פעילים ממרכז הליכוד שרצו לעבוד בשירות הציבורי. "איש לא הבהיר לי מעולם שמדובר במעשה פסול. לא פעלתי בסתר ומיניתי גם בכירים שאינם קרובים למרכז הליכוד", אמר הנגבי.

הנגבי נאשם כי בעת שכיהן כשר לאיכות הסביבה, בין השנים 2001 ל-2003, מינה 69 מקורבים – חברי מרכז הליכוד ובני משפחות של חברי מרכז – לתפקידים במשרד לאיכות הסביבה עצמו ובגופים קשורים לו, מבלי לבדוק את כישוריהם ולמען רווח פוליטי בלבד.

בין העבירות המפורטות בכתב האישום החריף שהוגש נגדו עבירות של מרמה והפרת אמונים, שוחד בחירות, ניסיון להשפיע על בעלי זכות הצבעה, עדות שקר ושבועת שקר. הנגבי הודה במינויים, אך טען להגנתו כי לא מצא פסול בהצעת אנשי ליכוד מתאימים לתפקידים המתאימים להם. לדבריו, זו ההתנהגות המקובלת בממשלה.

ב-2006, עם הגשת כתב האישום, דרשה התנועה לאיכות השלטון כי הנגבי יודח מתפקידו כשר בלי תיק. ואולם, בג"ץ קבע כי אין צורך בפעולה זו, משום שהוא יעמוד למשפט הציבור בבחירות שנערכו באותה שנה. מאז הבחירות, הנגבי נותר חבר כנסת במפלגתו קדימה, אך לא מונה לתפקיד שר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully