וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוך שנה איום הגרעין האירני יהיה מוחשי"

לדברי ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, "ישראל תיאלץ לפעול בעצמה נגד האיום האירני". אירן: "תקיפה ישראלית תביא לעיכוב קל בלבד בתוכנית הגרעין"

ראש המוסד לשעבר שבתי שביט מתריע כי הזמן הולך ואוזל, וכי לישראל נשארה שנה אחת בלבד עד שאיום הגרעין האירני יהפוך למוחשי. שביט אמר את הדברים אתמול (שבת) בראיון לעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף".

שביט הוסיף ואמר כי במידה שברק אובמה יבחר לנשיאות ארצות הברית, נראה שישראל תיאלץ לפעול בעצמה נגד האיום האירני. "אם מקיין יבחר לנשיאות הוא יוכל בקלות לקבל החלטה על תקיפה באירן", אמר. "אך אם אובמה יבחר אני חוזה שהוא לא יקבל החלטה לתקוף, בטח שלא בקדנציה הראשונה שלו בבית הלבן".

אתמול ביקר בישראל של ראש המטות המשולבים של ארה"ב האדמירל מייקל מאלן. זוהי הפעם השנייה בתוך חצי שנה שמאלן מבקר בישראל. מאלן נפגש עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי בירושלים, והשניים דנו בנושא האיום האירני במשך כשעה וחצי. עיתוי הביקור מעורר תהיות בעניין הערכות על אפשרות של תקיפה ישראלית או אמריקאית כנגד מתקני הגרעין באירן, וכמוהו גם תדירות ביקור של גורם כה בכיר במשרד ההגנה האמריקאי.

"נגן על מאגרי הנפט"

מוקדם יותר היום מפקד משמרות המהפיכה באירן שיגר אזהרה נוספת כלפי ישראל ואמר כי "המדינה היהודית נמצאת בטווח הטילים של אירן. יכולתנו וכוחנו הם כאלו שהמשטר הציוני לא יוכל להם", אמר מוחמד עלי גאפרי.

בסוכנות הידיעות הצרפתית פורסם שעלי גאפרי אמר כי "האויב הציוני מעוניין לעכב את פעילות תוכנית הגרעין האירנית על ידי תקיפת אתרי הגרעין. כל תקיפה שכזו תביא לעיכוב קל בלבד מכיוון שלמדענים האירנים יש יכולת שונה מאלו של סוריה או עירק". דבריו של עלי גאפרי נאמרו בין השאר בשל הדיווחים על התרגיל הנרחב שערכה ישראל מעל שמי יוון, תרגיל שמדמה תקיפה של אתרי הגרעין באירן.

עלי גאפרי הוסיף כי מדינתו תעשה כל שנדרש כדי להגן על מאגרי הנפט ודרכי היצוא מהמדינה אם תותקף. "באופן טבעי כל מדינה תחת התקפה תשתמש בכל האמצעים שברשותה כדי להתנגד לאויביה, ואנו נעשה כן ונגן על מאגרי הנפט בארצנו ועל דרכי העברתו במזרח הפרסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully