וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי: "הרגיעה תעלה בעשן"

לדברי הארגון, אם מעברי הגבול לרצועת עזה לא ייפתחו ואם ישראל לא תחדל מתוקפנותה בגדה, הפסקת האש לא תחזיק מעמד

ארגון הג'יהאד האיסלמי איים הערב (שבת), כי יחדש את ירי הרקטות לעבר ישראל, אם זו לא תפסיק את פעילותה הצבאית בגדה המערבית. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי חאלד אל-באטש, אחד מבכירי הארגון ברצועת עזה, אמר שהג'יהאד "שומר לעצמו את הזכות להגיב על כל הפרה ישראלית". עם זאת, הוא הוסיף כי הארגון לא ייזום את הפרת הרגיעה.

אל-באטש ציין, כי אם מעברי הגבול לרצועת עזה לא ייפתחו ואם ישראל לא תסיר את המצור ותחדל מתוקפנותה, "הרגיעה תעלה בעשן". הוא גם הדגיש, כי רצועת עזה והגדה המערבית הן יחידה אחת ואין להפריד ביניהן. "בגדה ובעזה", אמר, "אנחנו שותפים לאותה מטרה וחולקים אותו שטח".

מוקדם יותר אמר בכיר חמאס ושר החוץ לשעבר מחמוד א-זהאר, כי ארגונו יעצור כל מי שיפר את הסכם הרגיעה עם ישראל וייקח בכוח את נשקו, גם אם הוא חבר בחמאס או בג'יהאד האיסלמי". בראיון לעיתון הסעודי "אל-ווטן" הסביר א-זהאר, כי "כל הפרה כזו היא פגיעה בקונצנזוס הלאומי ובאינטרסים של העם הפלסטיני והיא "הורסת את תוכנית ההתנגדות".

א-זהאר סיפר כי ארגונו עצר מספר חמושים ששיגרו רקטות לעבר משאיות שהעבירו סחורה דרך מעבר קרני. בנוסף גילה כי חמאס גיבש הסכם עם משפחות ברצועה לפיו הן יסגירו את ילדיהן אם יפרו את הרגיעה.

"ישנם גורמים פלסטינים עלומים שאינם רוצים בהסכם הרגיעה משום שהם חושבים שזה יהיה ניצחון של ההתנגדות על חשבון המשא ומתן", האשים א-זהאר. "ישנם פלגים שאינם ממלאים אחר הוראות הנהגתם, ומשתפי פעולה המנסים לפגוע בביטחון ומקווים שהרחוב הפלסטיני יישאר במצבו הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully