וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא פקיסטן יצא למבצע נגד הטליבן

כוחות גדולים פגעו במוצבי הארגון האיסלמי בצפון מערב המדינה וירו פצצות מרגמה לעבר אזורים שבהם מסתתרים פעיליו

צבא פקיסטן פתח היום (שבת) במתקפה נגד אנשי הטליבן בצפון מערב המדינה - אזור שנחשב למעוז הארגון האיסלמי הקיצוני. זוהי הפעולה הצבאית הגדולה הראשונה שמתבצעת בהוראת הממשלה האזרחית החדשה של פקיסטן, שהוקמה לפני כשלושה חודשים.

במסגרת המבצע, כוחות גדולים של הצבא הפקיסטני יצאו לעיר פשוואר שבמחוז חיבר, לא רחוק מגבול פקיסטן-אפגניסטן, ופגעו בשלושה מוצבים של הטליבן. בנוסף, הם ירו פצצות מרגמה לעבר אזורים הרריים, בהם מסתתרים כנראה חמושי הארגון. לפי שעה, לא דווח על התנגדות של אנשי הטליבן או על נפגעים.

דובר צבא פקיסטן, הגנרל אתאר עבאס, מסר כי המבצע התמקד בעיר פשוואר, משום שאנשי הטליבן פועלים שם באין מפריע ואיימו להשתלט עליה. נראה שהצבא הפקיסטני נערך למבצע מזה זמן, אולם האור הירוק שנתנה לו הממשלה מעיד על שינוי מדיניות. עד כה דבקה הממשלה בעמדה, לפיה יש לנהל מו"מ עם הטליבן ולהימנע ממהלכים צבאיים.

בשבוע שעבר, הרשויות הפקיסטניות מצאו בצפון מערב המדינה גופות של 22 אנשי שבטים שנחטפו על ידי חמושי טליבן מקומיים. האנשים נלקחו במחוז דרום ווזיריסטן, שם לוחמים שנאמנים לטליבן נמצאים בעימות עם מספר שבטים שפועלים למען ממשלת פקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully