וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין דבורים - לא יהיה אוכל

היעלמות של דבורי האבקה עשויה להביא לעלייה במחירי המזון ופגיעה בחקלאות. התופעה שהחלה לפני כשנתים רק הולכת ומתגברת

משבר המזון העולמי עלול להיות חמור אף יותר בשנים הקרובות ומחירי המזון צפויים לעלות בצורה ניכרת כתוצאה מהיעלמות גדולה ומסתורית של דבורי האבקה.

"אם אין דבורים, לא יהיו יבולי מזון", כך אמר רוברט אדוארד חקלאי מצפון קרולינה, אדוארד סיפר למועצה החקלאית בארצות הברית כי נאלץ לצמצם את השטח שבו גידל מלפפונים בחצי כתוצאה ממחסור בדבורי האבקה.

כשלושת רבעי מגידולי הפירות והירקות נסמכים על דבורי האבקה כדי להתרבות, הדבורים אחראיות על יבולים בסכום שמגיע עד ל-15 מיליארד דולר בשנה.

היעלמותן המיסתורית של דבורי האבקה החלה כבר לפני שנתיים, כשמגדלי דבורים החלו לדווח על היעלמות של בין 30% עד 90% מהדבורים בכוורות. ב-2007 איבדו מגדלי הדבורים כ-31% מהכוורות שלהם, והשנה עמד שיעור איבוד הכוורות על 36%.
"מדובר במשבר שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו, אם לא יהיו דבורים החקלאים לא יוכלו לגדל את הפירות והירקות ומחירי המזון יעלו", כך אמר חבר המפלגה הדמוקרטית דניס קרדוזה.

הבנק העולמי דיווח כי בשלוש השנים האחרונות חלה עלייה של 83% במחירי המזון. הסיבה להיעלמות הדבורים עדיין אינה ידועה למדענים שחוקרים את התופעה, ובין ההסברים האפשריים שהועלו היו קוטלי חרקים חזקים יותר שפוגעים בדבורים, טפיל או חיידק שפוגע במערכת החיסונית שלהן, ועלייה בזיהום המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully