וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "ישראל לא תשבש את תוכנית הגרעין"

מפקד משמרות המהפכה: "המדינה היהודית נמצאת בטווח הטילים שלנו, כל תקיפה ישראלית תגרום לעיכוב קל בלבד בתוכנית הגרעין האירנית"

מפקד משמרות המהפיכה באירן שיגר אזהרה נוספת כלפי ישראל ואמר כי "המדינה היהודית נמצאת בטווח הטילים של אירן. יכולתנו וכוחנו הם כאלו שהמשטר הציוני לא יוכל להם", אמר מוחמד עלי גאפרי.

בסוכנות הידיעות הצרפתית פורסם שעלי גאפרי אמר כי "האויב הציוני מעוניין לעכב את פעילות תוכנית הגרעין האירנית על ידי תקיפת אתרי הגרעין. כל תקיפה שכזו תביא לעיכוב קל בלבד מכיוון שלמדענים האירנים יש יכולת שונה מאלו של סוריה או עירק". דבריו של עלי גאפרי נאמרו בין השאר בשל הדיווחים על התרגיל הנרחב שערכה ישראל מעל שמי יוון, תרגיל שמדמה תקיפה של אתרי הגרעין באירן.

עלי גאפרי הוסיף כי מדינתו תעשה כל שנדרש כדי להגן על מאגרי הנפט ודרכי היצוא מהמדינה אם תותקף. "באופן טבעי כל מדינה תחת התקפה תשתמש בכל האמצעים שברשותה כדי להתנגד לאויביה, ואנו נעשה כן ונגן על מאגרי הנפט בארצנו ועל דרכי העברתו במזרח הפרסי".

בתוך כך אמר נשיא אירן לשעבר, האייתולה אכבר אשמי רפסנג'אני כי הוא מייעץ למדינות המערב להיכנס לדיאלוג עם "אירן המדינה הכבירה". בתום תפילת יום השישי במסגד פנה רפסנג'אני אל המערב באומרו: "אתם קטנים מדי כדי להעניש מדינה כבירה כמו אירן. אנחנו חזרנו ואמרנו כי סנקציות על אירן לא יהיו לטובת המערב".

בסוכנות הידיעות האירנית דווח, כי לדברי רפסנג'אני "המדינות החברות בארגון ה-G8 אימצו היום ביפן החלטה נוספת של שיטת הגזר והמקל ביחס לאירן, ואולם שיטה זו של דיבור כפול לא תסייע, משום שעם מדינה כבירה כמו אירן יש להשתמש רק בדיאלוג של היגיון וחכומה, ואתם תדרדרו את האזור לצרות ולא תרוויחו דבר".

רפסנג'אני אמר עוד כי אירן מעוניינת בנשק גרעיני לצרכי שלום והיא מוכנה לדיאלוג כדי לזכות באמון אומות העולם. "המערב צריך לחדול מגישתו המוטעית כלפי אירן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully