וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה הרסה את מגדל הקירור של הכור

בהתאם להבטחותיה, הרסה היום המדינה עוד חלק בתוכנית הגרעין שלה, וקראה לארצות הברית: הסירו את הסנקציות

צפון קוריאה הרסה הבוקר (שישי) מגדל קירור במתקן גרעיני בעיר יונגביון. הריסת המגדל, שנבנה עוד בתקופה הסובייטית, היא חלק מהסכם שחתמה המדינה עם ארצות הברית, ומטרתו להביא לחיסול תוכניתה הגרעינית של המדינה, במטרה לצאת מהבידוד הבינלאומי בו הייתה נתונה בשנים האחרונות. המגדל היה אחד מהסמלים המובהקים של תוכנית הגרעין הצפון-קוריאנית.

שעות מעטות לאחר הרס המגדל פרסמה ממשלת צפון קוריאה פרסמה הודעה רשמית, ובה היא מברכת על ההחלטה האמריקאית להוציאה מרשימת המדינות תומכות הטרור. הממשל בפיונגיאנג קרא לארצות הברית לסיים את תקופת המדיניות העוינת כלפי צפון קוריאה לחלוטין. נשיא ארה"ב בוש הודיע על החלטת ארה"ב אתמול, בעקבות מסירת דו"ח מלא של צפון קוריאה על תוכנית הגרעין.

שרי החוץ של המדינות המתועשות, ה-G8, אמרו היום כי חשוב להאיץ את השיחות בנושא הגרעין הצפון קוריאני, כדי לפתור את המשבר באזור. השרים קראו לממשל בצפון קוריאה לשתף פעולה באופן מלא בבירור הצהרתה אתמול על תוכניתה הגרעינית. השרים דוחקים בצפון קוריאה לקדם פעולה לפתור הוויכוח על אזרחי יפן שנחטפו לשטחה.

מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס יצאה בשבוע שעבר להגנת המדיניות האמריקאית כלפי צפון קוריאה ואמרה כי העסקה עם פיונגיאנג הופכת את אסיה ואת ארצות הברית למקומות בטוחים יותר.

"מודאגים מהפרת זכויות האדם"

כחלק מ אותו ההסכם, אתמול (חמישי) העבירה מפלגת השלטון בצפון קוריאה דו"ח מפורט על כל פעילויותיה הגרעיניות לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). בתמורה, הודיע נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש כי יסיר את קוריאה הצפונית מרשימת המדינות התומכות בטרור בתוך 45 ימים.

הנשיא בוש ערך מסיבת עיתונאים לרגל האירוע ואמר כי ארצות הברית מברכת על הצעד בו נקטה צפון קוריאה, אך כי הוא עדיין מודאג מפעילות העשרת האורניום שלה. "היום ננקט צעד חיובי ראשוני בנושא התפרקות צפון קוריאה מיכולת הגרעין שלה", אמר בוש. "אך עדיין על צפון קוריאה להוכיח כי היא ממלאת את חלקה בהסכם. על צפון קוריאה להתפרק כליל מהנשק הגרעיני שלה ולהיות מוכנה לענות על שאלות בנושא", הוסיף.

"לארצות הברית אין אשליות לגבי המשטר בפינוגיאנג. אנו עדיין מאד מודאגים מההפרה של זכויות האדם, העשרת האורניום, ניסויי הגרעין, תוכנית הטילים הבליסטיים והאיום שצפון קוריאה ממשיכה להוות לשכנותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully