וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "להגיב צבאית על ירי הקסאם"

שרת החוץ אמרה את הדברים בפגישה עם שר החוץ הנורבגי. על העובדה כי פתח עומד מאחורי הירי אמרה: "לא מעניין אותי מי ירה - על כל הפרה צריך להגיב צבאית ומייד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שרת החוץ ציפי לבני אמרה היום (חמישי) בפתח פגישתה עם שר החוץ של נורבגיה יונאס גאר סטורה, כי "היום היה ירי נוסף על ישראל. הייתה הפרה כזאת גם לפני יומיים. לא מעניין אותי מי ירה - על כל הפרה צריך להגיב צבאית ומייד. אני מתכוונת להבהיר זאת גם לעמיתיי הזרים".

מוקדם יותר היום נפלה רקטת קסאם סמוך לעיר שדרות, בשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מערכת "צבע אדום" הופעלה בעיר. זו הפעם השנייה מאז תחילת הרגיעה שרקטות משוגרות לעבר ישראל. גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, לקחו אחריות על הירי. דובר הגדודים, אבו קוסאי, אמר כי "ירי הקסאם היה בתגובה להפרות הישראליות של הסכם הרגיעה". לדבריו, "כל הסכם רגיעה חייב לכלול את הפסקת ההתקפות גם בגדה המערבית".

ראש הממשלה הפלסטיני סאלם פיאד קרא לישראל לפתוח את המעברים לרצועת עזה. במסיבת עיתונאים בפראג עם ראש ממשלת צ'כיה מירק טופולנק אמר פיאד, כי "מיליון וחצי פלסטינים חשים שאין להם מה להפסיד". לדבריו, "המצב הזה חייב להיפסק". הוא הוסיף, כי ישראל צריכה למלא את ההתחייבויות שנטלה על עצמה במסגרת מפת הדרכים, ובכללן הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully