וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי שוטרים יאבטחו את מצעד הגאווה בבירה

העצרת המרכזית תערך הערב בגן הפעמון בירושלים. בכיכר השבת יפגינו חרדים נגד המצעד. הבית הפתוח: "נצעד בשקט ובגאווה"

למעלה מאלפיים שוטרים יאבטחו את מצעד הגאווה שיערך היום (חמישי) בירושלים. עצרת מחאה נגד המצעד צפויה להתקיים בכיכר השבת בעיר. המצעד יחל בהתכנסות בגן העצמאות בשעה 16:00, שעה לאחר מכן תחל הצעידה לכיוון גן הפעמון, שם תיערך העצרת המרכזית בה ישא דברים בין היתר יו"ר מרצ חיים אורון.

המצעד יעבור ברחובות אגרון ודוד המלך. הרחובות המלך ג'ורג' וקרן היסוד ייסגרו לתנועה, ולא תורשה חניית כלי רכב. מהמשטרה נמסר כי בלשים סמויים יוצבו לאורך המסלול על מנת למנוע התנכלות או פגיעה במשתתפי המצעד. עיריית ירושלים תפעיל במהלך היום "קו חם" לתושבי העיר שמספרו 1-700-50-20-30.

עשרות חרדים הפגינו אמש בשכונת מאה שערים ובכיכר השבת במחאה על המצעד. המפגינים קראו קריאות גנאי והבעירו פחי אשפה. כמו כן, פורסמו אתמול בירושלים כרוזים הקוראים לציבור הרחב לצאת במסירות נפש כנגד המצעד. הכרוזים חתומים על ידי ישי שליסל המרצה עונש של 12 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בדקירת שלושה משתתפים במצעד הגאווה בירושלים לפני כשנתיים.

"מצעד אהבת חינם"

השבוע דחה בג"ץ את עתירתם של פעילי ימין קיצוני למנוע את המצעד. במהלך הדיון אמרה השופטת אילה פרוקצ'יה, כי "חשוב שמצעדים שכאלה יהפכו להיות חלק מן השגרה ולא יעוררו מהומה מדי שנה". פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר אמר בתגובה להחלטה כי "אנו מתכוונים למחות נגד התועבה הזו בירושלים. מדובר בפרובוקציה, אנחנו לא נתפלא אם תהיה אלימות כנגד הצועדים".

דרור מזרחי, יו"ר פורום "גאות" של מרצ, אמר בתגובה לאיומים מצד אנשי הימין כי "מדובר למעשה בהקשר שהיה ידוע מזמן, בין גזענות ופשיזם להומופוביה ותפישות אידיאולוגיות המבוססות על אפליה מינית ומגדרית. מי שמופתע לראות את אותם אנשי ימין, שבבוקר עוקרים עצי זית של פלסטינים וחיים על אדמה כבושה, ובערב מפגינים ושורפים פחים בשכונת 'מאה שערים' על רקע המצעד, כנראה מנותק מהמציאות".

עמית לב דובר "הבית הפתוח בירושלים" אמר לוואלה! חדשות כי "אנו עושים את כל המאמצים להשכין שלום בעיר, ואנו אכן עדים לכך שהעיר שקטה. אנחנו מתכוונים לצעוד בשקט ובגאווה, במצעד אהבת חינם - במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully