וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכת גשר המיתרים: גם הטקס שנוי במחלוקת

הגשר הממוקם בכניסה לירושלים עורר סערה ציבורית עקב עלותו הגבוהה והטענה שאינו מתאים לאופי העיר. הוויכוח הגיע לשיא בטקס החנוכה

עשרות אלפי אנשים השתתפו הערב (רביעי) באירוע חניכת גשר המיתרים בכניסה לירושלים. הטקס נערך בהשתתפות ראש הממשלה אהוד אולמרט, ראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי ואדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה, שתיכנן את הגשר. האירוע כלל מיצגי ענק של מוזיקה, תאורה, אקרובטיקה, רקדנים, פירוטכניקה וזיקוקי דינור. עקב האירוע נסגרו היום לתנועה שדרות שז"ר מצומת הנשיא השישי ועד לגשר. הם ייפתחו שוב לתנועה מחר בשעה 10:00.

בחודשים האחרונים עורר הגשר דיון ציבורי לאחר שרבים מתושבי ירושלים מחו נגד ממדיו העצומים ועלותו הגבוהה. הגשר מקשר בין שדרות הרצל ורחוב יפו בירושלים. ומשקלו 4,500 טונות. עלות פרויקט בניית הגשר היא למעלה מרבע מיליארד שקלים.

גם הטקס, כמו הגשר, עורר זעם בציבור לאחר שהתברר שהרקדניות בטקס חויבו לכסות את גופן וראשן בלחץ החרדים. אולם, מנהלה האומנותי של קבוצת המחול טען כי לא היו כל שינויים בתכנית האומנותית.

גשר המיתרים צפוי להיכנס לשימוש רק בעוד כשנתיים, ולשמש את הרכבת הקלה שעתידה לפעול בעיר החל משנת 2010 . הגשר, שבמרכזו תורן נטוי ומעוקל העשוי מפלדת אל-חלד, מתנשא לגובה של יותר מ-119 מטרים וממנו נמתחים 66 מיתרים לבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully