וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לעצור את הליך הכרזת החטופים חללים"

הרמטכ"ל דחה את בקשתו של אולמרט להקפיא את הבדיקה על מצב החטופים וההכרזה עליהם כחללים. "אי אפשר להנחות את הרב הצבאי"

הרמטכ"ל גבי אשכנזי דחה היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט להקפיא זמנית את בדיקתו של הרב הצבאי הראשי על מצב החיילים החטופים והכרזה עליהם כחללים. בקול ישראל דווח, כי אולמרט ביקש להקפיא את הבדיקה עד אחרי ישיבת הממשלה ביום ראשון, אולם הרמטכ"ל השיב שהרב הצבאי עצמאי ואי אפשר להנחותו בבדיקה זו.

בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווח, על פיו אולמרט ביקש מן הצבא להפסיק את בדיקת הרב הצבאי הראשי. ראש הממשלה מוסיף ואומר כי העסקה בדבר שחרורם של החיילים החטופים תובא להצבעת הממשלה, גם אם לא תסתיים בדיקת הרבנות הצבאית בנוגע למצבם.

שלמה גולדווסר, אביו של החייל הנעדר אהוד גולדווסר, אמר הבוקר כי הוקפא הליך ההכרזה על החיילים כחללים. לדבריו, הקפאת ההליך הגיונית "משום שאין טעם בהליך כזה אם יש עסקה", וכי הוא לא מצא סיבה לכך שאולמרט החליט להתנגד לעסקת חליפין שהוא עצמו רקח.

עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה תעלה לדיון בממשלה בישיבה ביום ראשון הקרוב. קרנית גולדווסר, אשתו של החייל החטוף אודי גולדווסר, אמרה אמש כי ראש הממשלה הבטיח לה שהעסקה תעלה להצבעה בקרוב. על פי הדיווחים, מסתמן רוב לאישור העסקה בממשלה, על אף שראש הממשלה טרם החליט כיצד יצביע. קרנית גולדווסר אמרה אמש כי היא מקווה שאולמרט "יעשה את מה שהבטיח". "בעיניי", אמרה, "זו ההזדמנות הראשונה הרלוונטית להחזיר את אודי ואלדד הביתה".

בתוך כך, ראש השב"כ יובל דיסקין הזהיר כי שחרור אסירים חיים תמורת גופת החיילים עלול לסכן את חייו של גלעד שליט. לדבריו, חטופיו של שליט עלולים להרוג אותו, מתוך הנחה כי אם יקבלו תמורה זהה גם תמורת גופתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully