וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק דרומי" אושר: מותר לירות בפורצים

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק הפוטר מאחריות פלילית אדם הנוקט אלימות נגד פורצים. ח"כ גלאון: "רישיון להרוג"

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את "חוק דרומי", הפוטר מאחריות פלילית אדם שנוקט באלימות נגד מי שנכנס למקום מגוריו, לבית העסק שלו, או למשקו החקלאי המגודר, בכוונה לבצע עבירה. עם זאת, בחוק קייים סייג הקובע כי "החוק לא יתן הגנה אם מעשה ההגנה היה לא סביר בעליל בנסיבות העניין".

יו"ר ועדת החוקה מנחם בן ששון (קדימה) הביע התנגדות להצעת החוק ואמר כי "אמנם מדובר בחוק לא טוב, אבל חשוב להדגיש שהחוק לא נותן רישיון להרוג".

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) הגיש הסתייגות, לפיה יש להחזיר את הניסוח המקורי של הצעת החוק הקובעת כי גם אם הנכס אינו מגודר, המעשה של בעל הבית ייחשב כהגנה עצמית. "אני מברך על אישור החוק אך הוא פחות מדי ולא הטוב ביותר. החקלאים והאזרחים התמימים לא צריכים להיות קורבן. הם לא מחפשים את הקורבן הבא לרצח, ועל כן אנו חייבים לצאת להגן עליהם".

"חוק צודק ומוסרי"

ח"כ יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) שהיה בין יוזמי החוק בירך על קבלתו ואמר כי "החוק הוא מוצדק מוסרי וערכי". לדבריו, "החוק ימנע את מה שעוברים חקלאי ישראל ואזרחי ישראל יום יום".

חיים דיין מנכ"ל הארגון מגדלי הבקר בירך על אישור החוק ואמר כי "בוקרים וחקלאיים רבים מידי, שחשופים יום יום לפשעים חמורים של פלישות לשטחם, גניבת רכוש, ופגיעות בגוף, יוכלו מעתה להגן על רכושם ועל חייהם וחיי בני משפחתם"

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) גינתה בחריפות את החוק. לדבריה, "הכנסת נתנה לחקלאים רשיון להרוג. החוק מאפשר יד קלה על ההדק והכשר של הרג חפים מפשע". גם ח"כ מוחמד ברכה התנגד לחוק ואמר כי "החוק מעניק רישיון לרצח ומייצר רוצחים תחת מטריית בחוק". לדבריו, "זהו אחד החוקים ההזויים שנחקקו בתקופה האחרונה".

החוק נחקק בעקבות המקרה בו ירה החוואי שי דרומי למוות באדם שניסה לפרוץ לחוותו בינואר 2007. המשטרה ומשרד המשפטים הביעו התנגדות נחרצת להצעת החוק, כדי ש"אנשים לא יעשו דין לעצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully