וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: מנהיגי ישראל ברגעים של בית

וואלה! חדשות תביא לכם מדי יום צילומים מתערוכת התמונות של דויד רובינגר וזיו קורן, המנציחה דקות אינטימיות בחייהם של פוליטיקאים

תערוכת "רגעים של בית", בחסות "בזק", שתוצג החל מה-25 ביוני בחלל המיוחד של מרכז עמיעד בשוק הפשפשים ביפו, מציגה תמונות מארכיוניהם האישיים של צלמי העיתונות המובילים בישראל, דויד רובינגר וזיו קורן. המצולמים הינם פוליטיקאים מהעבר ומההווה, עימם יש לצלמים קשר ייחודי העובר דרך עדשת המצלמה.

דויד רובינגר, זוכה פרס ישראל, אחראי לחצי מיליון תמונות פרי יצירתו. השילוב הייחודי שנוצר בעבודותיו זימן לחדר החושך שלו תמונות רבות שהפכו לקלאסיקות. המפורסמת ביותר היא כנראה תמונת הצנחנים המשחררים את הכותל, אך לצדה נקלטו בעדשתו גם רגעים ספונטניים, רגעים קטנים ואינטימיים של אנשים גדולים בביתם.

זיו קורן הינו אחד הצלמים המוערכים והמעוטרים בתחום הפוטו ז'ורנליזם, זוכה 17 פרסי צילום בארץ ובעולם. ב- 99, במהלך עצמאי, החל קורן ללוות את הקמפיין של אהוד ברק כשהוא מתמקד באיש שמאחורי הקלעים, בהמשך עקב גם אחר אריאל שרון, בנימין נתניהו, אהוד אולמרט ואחרים. בימים אלה הוא מרצה ומציג את עבודותיו במקומות שונים בעולם ועובד עבור מגזינים נחשבים במדינות רבות בעולם.

רובינגר: "אני יודע שלקבל צילומים כאלה ניתן רק באמצעות רכישת אמון וכבוד הדדי, אני לא הדובר של הפוליטיקאי אבל אני מכבד אותו וזה הבסיס לתמונות כל כך אישיות ואינטימיות. תרבות הפפראצי והאינטרנט דורשת תמונות מהירות ומיידיות ובזמני היה דרוש זמן וניסיון בכדי ליצור אמון ונינוחות של מדינאים מול המצלמה."

קורן: "בעולם התקשורת קיים קושי תמידי להביא את הצילום שאין לאחרים, כשהשאיפה שלי היא לא לחכות לבלעדיות אלא ליצור את חלון הזדמנויות הזה ולהביא צילומים בלעדיים מכל תחום שהוא ובעיקר מתחום הפוליטיקה. המעקב אחר הפוליטיקאים התחיל עם אהוד ברק, ומשם זה המשיך עם פוליטיקאים נוספים, איתם הצלחתי להגיע לצילומי עומק הנותנים זווית אחרת. בין הפוליטיקאים יש את שרון, ביבי, פרס, אולמרט ועוד. לשמחתי הצלחתי ליצור איתם מערכת יחסים המבוססת על אמון הפותחת לי את דלת ביתם".

בתמונה: גולדה מאיר במטבח ביתה בירושלים, לאחר שהחליפה את משה שרת בתפקיד שר החוץ (דויד רובינגר, 1956)

גולדה מאיר במטבח ביתה בירושלים, בהיותה שרת חוץ במקומו של משה שרת. דויד רובינגר 1956, אסור להשתמש
גולדה מאיר במטבח ביתה בירושלים, בהיותה שרת חוץ במקומו של משה שרת/אסור להשתמש, דויד רובינגר 1956

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully