וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "לדחות הסיבוב השני בזימבבואה"

מועצת הביטחון גינתה פה אחד את האלימות נגד פעילי האופוזיציה במדינה. "הסיבוב השני בחירות לא יהיה הוגן ודמוקרטי"

מועצת הביטחון גינתה הלילה (שלישי) בחריפות את האלימות נגד פעילי האופוזיציה בזימבבואה. ההצהרה שאושרה רכה יחסית לנוסח הראשוני, בעקבות לחצה של דרום אפריקה ונמנעה מלגנות ישירות את הנשיא המכהן רוברט מוגאבה. בהחלטה נאמר כי "מסע האלימות נגד פעילי האופוזיציה הוביל למותם של רבבות בני אדם והפך את הסיבוב השני בבחירות לנשיאות ללא אפשרי".

שגריר זימבבואה באו"ם דחה את הביקורת שהופנתה ברמיזה לעבר הנישא מוגאבה. "הבחירות ייערכו כמתוכנן והן שואבות את סמכותן מהעם בזימבבואה ולא מהתערבות של אף מעצמה מערבית", דברי השגריר בוניפס צ'ידיוסיקוץ.

מוקדם יותר, מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא לרשויות השלטון בזימבבואה לדחות את הסיבוב השני בחירות לנשיאות. לדבריו, "קיום הבחירות במועדן המקורי יגרום להגדת הקיטוב במדינה ויוביל בסופו של דבר למערכת בחירות שאינה הוגנת".

בתוך כך, מועמד האופוזיציה לנשיאות מורגן צ'נגראי ביקש אתמול) מפלט בשגרירות הולנד שבהאררה הבירה. לדברי דובר השגרירות, צ'נגראי עבר למקום משיקולי ביטחון, אולם לא ביקש מקלט מדיני בהולנד.

לפני כשבוע הודיעה מפלגת האופוזיציה על אי השתתפותה בסיבוב השני כמחאה על האלימות נגד פעיליה. בהכרזה על פרישתו אמר צ'נגראי, כי אינו מוכן לבקש מתומכיו להסתכן במוות בגלל שהם מצביעים עבורו בקלפי. המליציה הקשורה למפלגת השלטון Zanu-PF, בראשות הנשיא הרודן רוברט מוגאבה, וכוחות הביטחון בזימבבואה רצחו לפי ההערכות כמאה פעילי אופוזיציה במהלך התקופה שלקראת הבחירות. אלפים עונו ונאנסו בגל האלימות שפשט ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully