וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטון: "ישראל תתקוף באירן בשנה הקרובה"

שגריר ארה"ב לשעבר באו"ם: "לא תהיה תקיפה לפני הבחירות בארה"ב". בכיר אמריקאי: "ארה"ב שוקלת לפתוח נציגות בטהרן"

שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם ג'ון בולטון אמר הלילה (שלישי) בראיון לרשת "פוקס ניוז", כי הוא "מעריך שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן מיד לאחר הבחירות בארה"ב בנובמבר, אך לפני השבעתו של הנשיא החדש". לדבריו, תקיפה נגד אירן תלויה במי תבחר אמריקה כנשיאה החדש.

"אני סבור שאם ישראל תבחר לפעול, סביר הדבר שתעדיף לעשות זאת לאחר הבחירות אך לפני ההשבעה של הנשיא הבא. איני חושב שישראל תפעל לפני הבחירות מאחר שאין היא רוצה להשפיע עליהן. על ישראל להחליט האם לתקוף עוד במהלך כהונת בוש או להמתין ליורשו", אמר.

כנשאל מהן האפשרויות העומדות בפני אירן במידה ותותקף על ידי ישראל, אמר בולטון כי אפשרויות התגובה שלה מצומצמות מכפי שאנשים חושבים. "אירן אינה יכולה להפסיק לייצא נפט, לדוגמה. ואם היא כן תחליט להגיב, יהיה עליה לחשוש מתגובה חריפה יותר מצד ישראל. אפשרות נוספת שעלתה היא שיוחרפו ההתקפות נגד החיילים האמריקאים בעירק ואפגניסטן. זהו, מן הסתם, צעד מסוכן מאד בעבור האירנים כי ארצות הברית לא תעבור על כך בשקט".

בולטון נשאל גם אלו בעלות ברית נוספות יש לאירן במזרח התיכון, למעט סוריה, שתתמוך בה ככל הנראה במידה ותותקף. בולטון אמר כי לאירן תמיכה מוגבלת ביותר בעולם הערבי. מדינות ערב ישמחו לראות את ארצות הברית או ישראל תוקפות את אירן. "אף מדינה ערבית לא תגיד זאת בפומבי, אך כולן תעלוצנה אם ארצות הברית או ישראל יהרסו את היכולת הגרעינית של אירן. הן חוששות מאירן בדיוק כמונו. דוגמה לכך ניתן לראות בתקיפה הישראלית של הכור הגרעיני בסוריה בשנה שעברה. תגובת העולם הערבי היתה מתונה ביותר. המדינות הערביות רואות בסוריה סוכנת של אירן והן שמחו כשהכור נהרס", הוסיף.

בולטון אמר גם כי הוא תומך במועמד הרפובליקני ג'ון מקיין לנשיאות מאחר שהמדיניות שלו כלפי תוכנית הגרעין של אירן תהיה תקיפה יותר לעומת ממשל בוש.

"החלטה על פתיחת הנציגות - תוך שבועות"

בתוך כך, בכיר במשרד החוץ האמריקאי אמר כי ארה"ב שוקלת לפתוח משרד אינטרסים בטהרן, בירת אירן. "אני יודע בוודאות שהנושא נדון ברצינות במספר פורומים", אמר הבכיר ל"וושינגטון פוסט".

לדברי הבכיר, הדעות בממשל האמריקאי חלוקות בנוגע לכדאיות של הנציגות בטהרן. התומכים במהלך טוענים כי אין מנוס מלקיים דיאלוג ישיר עם שלטון האייתולות, בעוד שהמתנגדים למהלך דוגלים בהחרפת הסנקציות על אירן ובידודה בעולם. הבכיר ציין כי החלטה בעניין צפויה להתקבל בשבועות הקרובים.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס סירבה להתייחס ישירות לדיווח, אולם היא ציינה כי "אין לנו שום סכסוך עם העם האירני, ואין זה סוד שאנו מנסים זה זמן רב לסייע לאזרחים אירנים המבקשים לקבל אשרות כניסה לארה"ב". כיום, ארה"ב מחזיקה נציגות בשגרירות שוויץ בטהרן, אולם היא מאוישת על ידי אזרחים שוויצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully