וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "לא ניתן לדעת אם הרגיעה תצליח"

לדברי ראש ממשלת חמאס בעזה, "אנו מוודאים שישראל מקיימת את תנאי ההסכם". לראשונה מאז הרגיעה: פצמ"ר נפל בנגב, אין נפגעים

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, אמר אמש (שני) כי חמאס עוקב אחר הרגיעה ברצועת עזה, אך עדיין מוקדם מדי בשביל לשפוט את הצלחתה. כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "מוקדם מדי בכדי לשפוט אם הכובשים יכבדו או יפרו את הפסקת האש", כך אמר הניה בהתייחס לשיחות התיווך עם ישראל.

הניה הוסיף ואמר כי ממשלתו "מפקחת על הסחורות שנכנסות לרצועה, ונמצאת בקשר יום-יומי עם אחינו במצרים", והסביר כי הסרת המצור על עזה נמהווה תנאי הכרחי לקיום הרגיעה. בתוך כך, פצצת מרגמה נחתה היום (שלישי) בשטחים פתחים במערב הנגב. איש לא נפגע ואין נזק.

ביום ראשון הורשו להיכנס לרצועה 90 משאיות עם ציוד הומאניטרי, בעוד שעד תחילת הרגיעה הורשו להיכנס כ-60משאיות ביום. יו"ר התאחדות תחנות הדלק ברצועת עזה אמר שכמות הדלק וגז הבישול שנכנסו לרצועה נותרה ללא שינוי.

"אנו לא יכולים להפסיק את ההברחות"

הניה אמר ביום שישי כי ארגונו לא יפסיק את הברחת כלי הנשק לרצועה, למרות הסכם הרגיעה עם ישראל. לדבריו, "אנו לא יכולים להפסיק את ההברחות כיוון שזה מעבר ליכולתנו כממשלה ואנו לא נתנו שום התחייבות בנושא".

הניה הוסיף כי חמאס לא יכפה בכוח את הפסקת האש על ארגונים אחרים בעזה, אך ציין כי שאר הפלגים החליטו להצטרף לרגיעה מרצונם החופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully