וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה החליטה לתמוך בפיזור הכנסת

ברוב של 15 תומכים מול מתנגד בודד הוחלט כי העבודה תצביע בעד בהצבעה הטרומית לפיזור הכנסת ביום רביעי. הוחלט גם להטיל משמעת סיעתית בהצבעה

סיעת העבודה קיבלה היום (שני) את עמדת יושב ראש המפלגה אהוד ברק, ותתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתובא לקריאה טרומית במליאה ביום רביעי הקרוב.

הסיעה החליטה להטיל משמעת סיעתית ולחייב את חבריה להצביע בהתאם להחלטת הסיעה. ברוב של גדול של 15 תומכים הוחלט כי סיעת העבודה תתמוך בהצעה לפיזור הכנסת. להצעה התנגד השר ראלב מג'אדלה וח"כ נדיה חילו נמנעה. השרים יולי תמיר וראלב מג'אדלה מובילים את ההתנגדות לברק בסיעה, יחד עם הח"כים עמיר פרץ ונדיה חילו.

עדיין לא ברור האם כל חברי הסיעה יסכימו לקבל על עצמם את המשמעת הסיעתית, והאם כמה מהמתנגדים יתמרדו נגד המהלך ויעדרו מההצבעה.

אתמול איים ראש הממשלה אהוד אולמרט כי יפטר מהממשלה את שרי העבודה אם יצביעו בעד פיזור הכנסת. בסביבתו של אולמרט אמרו כי ישנה אפשרות שהשרים מג'אדלה ותמיר לא יפוטרו, על מנת להעמיק את הקרע במפלגת העבודה.

"מקריב את המדינה"

השר עמי איילון אמר בעקבות ההחלטה כי "אין בינינו ויכוח שאולמרט צריך להתפטר - ישנה מחלקות על הדרך. עלינו להחליף את אולמרט מבלי להגיע לבחירות, לשמר את הקואליציה ולהימנע מפיצולים ופילוגים".

מקורבי ברק אמרו כי נראה שאולמרט מוכן להקריב את טובת המדינה לטובת ענייניו האישיים. לדברי אחד מהם, האיום של ראש הממשלה כי יפטר את שרי העבודה, הוא "מהלך ציני, כדי למנוע את הדחתו בתוך קדימה. אולמרט החליט לרסק את קדימה על הראש של אהוד ברק".

מנגד, בסביבת ראש הממשלה הבהירו שאולמרט נחוש לפטר את שרי העבודה במידת הצורך, גם אם הדבר יוביל להקדמת הבחירות. לדברי אחד מהם, "יש גבול לכל תעלול וטריק פוליטי של ברק. נמאס מהמשחקים שלו. אף אחד לא יישב בממשלה אם יצביע בעד פיזור הכנסת. אי אפשר למשול כך. ראש הממשלה לא רוצה לעמוד בראש ממשלה מקרטעת. ברק פועל בניגוד לדעת חלק מסיעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully