וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיף להקריב שבוי מלשלם עליו מחיר גבוה"

הרמטכ"ל לשעבר יעלון התייחס לסוגיית החיילים החטופים ואמר כי "מחיר גבוה על שבוי ידרבן את הצד השני לחטוף עוד חיילים"

"המחיר הגבוה על שבוי ידרבן את הצד השני לחטוף עוד חיילים ולשבות עוד חיילים". כך אמר היום (שני) הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' משה (בוגי) יעלון, בהתייחסו למשא ומתן על שחרור החיילים החטופים גלעד שליט, אלדד רגב ואהוד גולדווסר.

יעלון נשא דברים בכנס בנושא מנהיגות צבאית לזכרו של איתן בלחסן שנערך במכללת תל חי. הוא הוסיף כי "כשזה מגיע לשאלה של עסקה, אני מאלה שגורסים את המינימום, ובמצבים מסוימים אפילו להגיד שאנחנו מוכנים להקריב, כי מחיר התשלום הוא הרבה יותר כבד ממחיר האובדן של השבוי".

"צה"ל מחנך לזה שלא משאירים פצועים בשטח, אבל זה לא אומר שצריך בכל מחיר. יש מצבים והיו מצבים בעבר שמול המודעות והצורך לחלץ פצוע, התקבלה החלטה שלא לחלץ, כי המחיר בחיי אדם יהיה גבוה יותר. זה נכון גם לגבי פדיון שבויים", אמר יעלון.

בהתייחסו לאפשרות של פעולה צבאית לשחרור שליט אמר יעלון: "כמובן שאם יש לנו יכולת מבצעית לשחרר, כמו שניסינו לא מעט פעמים בעבר, לפעמים בהצלחה ולפעמים לא בהצלחה, אז צריך ללכת על זה. אני מתאר לעצמי שאם היינו יכולים, אז זה כבר היה נעשה מזמן לגבי השבויים הנוכחיים".

רס"ן איתן בלחסן, שלזכרו נערך הכנס, נהרג במהלך פעילות מבצעית בלבנון ב-1999 בעת שתפקד כמפקד סיירת צנחנים. מחבלים פתחו באש על הכוח שעליו פיקד, והוא נהרג במקום. באותה היתקלות נהרגו גם סגן לירז טיטו וסגן דוד גרנית.

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק אמר בפתח ישיבת הסיעה היום, כי עופר דקל, הממונה על המשא ומתן לשחרור החיילים החטופים, יגיע לקהיר כבר מחר ויפתח במגעים מחודשים לשחרור שליט. ברק הוסיף כי הרגיעה היא "הזדמנות לקיים מגעים, שלא היתה לנו בסבב האלימות".

דוברת בתי המשפט הודיעה כי הדיון בעתירת משפחת שליט בדרישה למנוע את פתיחת המעברים לרצועה יתחדש אחר צהרים בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully