וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלום עם הפלסטינים חיוני לשלום העולם"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הבטיח לעמוד לצד ישראל אך דרש להפסיק את הבנייה בגדה וקרא לישראל להושיט יד לשלום. הוא הביע תקווה ששליט ישוחרר במהרה

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ארנון מעוז)

"אירן גרעינית היא דבר בלתי קביל בעיני צרפת", כך אמר היום (שני) נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בישיבת מליאה מיוחדת שנערכה בכנסת לכבוד ביקורו בארץ. "העם הצרפתי התייצב מרגע התקומה לימינכם", הוסיף סרקוזי. "באתי לומר לכם שהעם הצרפתי תמיד יעמוד לצד מדינת ישראל כשיאיימו על קיומה, משום שלא ניתן לקבל את האיום כנגד מדינת ישראל".

"אלה שקוראים באופן שערורייתי להרס מדינת ישראל ימצאו תמיד את צרפת שתחסום את דרכם", אמר סרקוזי, אך הוסיף כי "הביטחון של ישראל, עליו צרפת לא תתפשר לעולם, יובטח אך ורק כשלצדה של ישראל נראה מדינה פלסטינית עצמאית דמוקרטית מתקדמת ובת קיימא. לעם הפלסטיני יש זכות למדינה כמו לכל העמים".

"אי אפשר שיהיה שלום עם איום טרור, הדגיש סרקוזי, אך לעומת זאת אמר כי "לא ייתכן שלום ללא הפסקה מיידית של ההתנחלויות. כדי לקדם חוק שיעודד את המתנחלים לעזוב את הגדה המערבית תמורת פיצוי ובתים חדשים בישראל. לא ייתכן שלום אם הפלסטינים לא ילחמו בטרור. אך לא ייתכן שיהיה שלום אם הפלסטינים לא יוכלו לנוע בחופשיות, לא ייתכן שלום ללא פתרון לפליטים וכיבוד יהדותה של ישראל, ללא הבטחת ירושלים כבירת שתי המדינות".

"אחרי מה שידעה אירופה, אסור שאיש בעולם יגיד שיש למחוק את המדינה. היום האיום לבש את צורת הטרוריזם. את הטרור לא מצדיקים, נלחמים נגדו. וצרפת מחוייבת ומגוייסת במאבק נגד הטרור".

בתום דברים ארוכים על ההיסטוריה היהודית והציונית ומורשתם של היהודים בעולם ובצרפת בפרט, פנה סרקוזי לקרוא לשלום במזרח התיכון. "מכיוון שנראה שהאלימות נעצרה לכמה ימים ברצועת עזה, אני רוצה לבטא את תקוותי שגלעד שליט, בן ארצי, ישוחרר במהרה", אמר, והוסיף: "מי שחזק צריך להושיט יד. מי שעבר את מה שאתם עברתם במשך שישים שנה צריך לרצות את השלום יותר מכולם. שלום בין ישראל לפלסטין הוא הכרח לשלום העולם. צרפת לא תנטוש אתכם בדרך, צרפת מעריצה אתכם".

"מוקירים את עמדתך לגבי אירן"

"אנחנו מוקירים את הכרזתך שביטחונה של ישראל איננו נתון כלל למשא ומתן ואת עמדתך האיתנה והנחרצת לנוכח סכנת התחמשותה בנשק גרעיני של אירן", כך אמר הבוקר (שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי בישיבת מליאה מיוחדת לכבוד ביקורו של הנשיא בארץ.

"בחודש הקרוב תחל צרפת את כהונתה התורנית כנשיאת האיחוד האירופאי", המשיך אולמרט. "בטוחני שזו תהיה הזדמנות מצוינת להוביל את יחסי ישראל והאיחוד האירופאי לשדרוג היחסים ביניהם, ולהצעיד את האיחוד, תחת הנהגתך, לעמדה מלוכדת ובלתי מתפשרת נגד ארגוני הטרור והמדינות התומכות בטרור, נגד איום הגרעין האירני, ובעד עידוד הגורמים המתונים בעולם הערבי וקידום השלום הכולל במזרח התיכון".

אולמרט התייחס גם ליחסי ישראל-צרפת ואמר, כי "יחסי צרפת-ישראל ידעו בששת העשורים שחלפו עליות ו?מורדות. בשנות החמישים, כאשר ישראל הצעירה עמדה מול גלי טרור ואיומי השמדה, וכאשר אויביה צוידו בנשק רב ומשוכלל מברית המועצות, היתה צרפת בין הבודדות שהתייצבו לצידה של ישראל וסיפקה לה נשק מגן".

נתניהו: "אתה ידיד אמת"

"אתה ידיד אמת של ישראל. כשאתה אומר שאתה מחויב לביטחוננו אתה מתכוון לזה", אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לסרקוזי. "לפני חודשים אחדים הצהרת שלא תפגוש את מי שמסרב להכיר בקיומה של ישראל, הצהרה שמעטים ממנהיגי העולם מוכנים להתחייב לה ועוד פחות מזה לקיימה".

"כשנשיא אירן מכריז על כוונתו להשמידנו כמעט שלא קם אף מנהיג שהתייצב מולו ויאמר לו את שאמר אמיל זולא: 'אני מאשים'", הוסיף נתניהו. "אתה מנהיג אמיתי משום שאתה מוכן להתעמת עם אנטישמיות משום שאתה אמרת 'המאבק אינו של הקהילה היהודית בצרפת אלא של הרפובליקה הצרפתית כולה'".

נתניהו התייחס למצב תהליך השלום, ואמר כי "אצל הפלסטינים המתונים אנחנו מגלים אוזלת יד וחוסר רצון לקיים את הצעדים המינימליים כדי לבסס שלום אמת. הם לא מוכנים להילחם בטרור או להכיר בישראל כמדינה יהודית, ולא מוכנים לוותר על דרישתם להציף את ישראל במיליוני פלסטינים".

"הגיעה העת להגיד לעולם את האמת ההיסטורית בקול ברור וחזק: המכשול האמיתי לשלום באזור הוא הצורך להכיר במדינת ישראל בגבולות כלשהם. הערבים רוצים לחסל את מדינת ישראל בקווי 67 המצומקים. הם אינם רוצים מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל אלא מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל. עלינו לעמוד על גבולות בני הגנה כדי שנוכל לחיות".

דבריו של נתניהו נקטעו בקריאות ביניים של חברי הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ומוחמד בארכה (חד"ש). טיבי קרא לעבר נתניהו "תתבייש לך! משווה איסלם קיצוני לקומוניזם ונאציזם. פאשיסט". נתניהו לא הגיב, וטיבי חדל מדבריו לאחר שיו"ר הכנסת איימה להוציאו מהמליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully