וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15% מההרוגים בתאונות - תחת השפעת אלכוהול

מנתונים שפורסמו לרגל יום המאבק הבינלאומי בסמים ובאלכוהול, עולה כי יותר מ-10% מהנהגים הישראלים הודו שנהגו תחת אלכוהול

צריכת האלכוהול בישראל עלתה מאז שנת 2001 ב-25% - כך פרסמה היום (שני) עמותת "אור ירוק" לקראת יום המאבק הבינלאומי בסמים ואלכוהול החל ביום חמישי הקרוב. עוד עלה מסקר שערכה עמותת אור ירוק לאחרונה, כי בין 10 ל-20 אחוזים מהנהגים הודו, שנהגו תחת השפעת אלכוהול.

עוד פורסם, כי על פי הנתונים שהעבירה המשטרה, מאז תחילת השנה היא ביצעה בדיקות אלכוהול 205,555 נהגים. ל-4,070 מהם נמסרה הזמנה לדין בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול. ראוי לציין כי על פי החוק, של נהג שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול – מושבת ל-30 יום באופן אוטומטי. העמותה אף פרסמה מחקר מיוחד, שנערך עבורה על ידי מכון גרטנר, שחושף כי בדמם של יותר מ-15% מהנהגים שנהרגו בתאונות נמצא אלכוהול בכמות גדולה מהכמות החוקית.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, אמר כי "נתוני צריכת האלכוהול, ומעורבות הנוהגים תחת השפעת אלכוהול בתאונות, מדאיגים מאוד. יש למגר לחלוטין את התופעה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, להגדיל למיליון את מספר הבדיקות שעורכת המשטרה, ולהגביר את מידת ההרתעה התודעתית באמצעות הסברה ופרסום. כל נהג צריך לדעת, כי יש סיכוי גבוה מאוד שיתבקש להיבדק, ואם יימצא שתוי – רכבו יוחרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully