וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "גלעד שליט לא יוברח לסיני"

הדיון בעתירת משפחת שליט נגד פתיחת המעברים יחודש בצהרים. ראש האגף המדיני-ביטחוני במשהב"ט אמר לנועם שליט כי "הרגיעה יצרה סיכוי לעסקה שתביא לשחרור בנך"

מערכת וואלה!

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בג"ץ יתכנס היום בצהרים להמשך הדיון בעתירה שהגישה משפחת שליט, נגד הסכם הרגיעה ברצועת עזה, שאינו כולל את שחרורו של גלעד שליט. אתמול החליט בג"ץ לדחות את ההחלטה בעתירת משפחת שליט למנוע את פתיחת מעברי הגבול לרצועת עזה, וקבע המשך דיון לשעה 12:00. במהלך הדיון אתמול ביקשו השופטים מאביו של החייל החטוף, נועם שליט, ומראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (במיל') עמוס גלעד, להיפגש וללבן את הסוגיות שבבסיס העתירה, והשניים נעתרו לבקשה.

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד אמר לנועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, כי רק בשל הרגיעה עם חמאס נוצר סיכוי לעסקה שתאפשר את שחרור בנו. השניים דנו בתנאי הסכם הרגיעה עם חמאס ובהתקדמות המו"מ לשחרור שליט. הצדדים צפויים להודיע הבוקר לבית המשפט מהן תוצאות הפגישה.

גלעד אמר בתום הפגישה כי "מעבר רפיח סגור ונשאר סגור". גלעד העריך כי למחזיקים בשליט "אין סיבה להבריח אותו לסיני, הם מרגישים בטוחים יותר בעזה". לדבריו, "נושא שחרור שליט הוגדר כנושא מרכזי במגעים אבל לא ניתן היה לוודא שהוא ישוחרר עם כניסת הרגיעה לתוקף". גלעד שב והדגיש כי "הסכם הרגיעה הוא האופציה הטובה ביותר לפתיחת תהליך הידברות בחסות מצרים, שבסופו אנו מקווים שגלעד יחזור". הוא ציין כי האווירה בשיחות היתה טובה אך "נועם שליט שאל שאלות נוקבות וקשות, וקיבל תשובות כנות ומפורטות".

בג"ץ קבע בנוסף, כי פרקליטות המדינה תגיש מחדש את תשובתה לעתירה עד השעה 10:00, ואילו העותרים יענו לתשובה המעודכנת עד השעה 11:00. כמו כן קבעו השופטים, כי הצהרת המדינה, לפיה לא יחול שינוי במצב הדברים במעברים מהרצועה ואליה תוסיף לעמוד בעינה.

"פתיחת המעברים תסכן את גלעד"

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין פרופסור אריאל בנדור, אלדד יניב ושרון שטיין, טענה משפחת שליט כי הסכם הרגיעה עם חמאס לא כולל את שחרור גלעד – בניגוד להבטחות שקיבלו מהממשלה. כמו כן, הם טענו כי פתיחת המעברים עלולה לסכן את חייו.

פרקליטות המדינה התנגדה לעתירת המשפחה. "דין העתירה להידחות - שכן בג"ץ מתבקש להתערב בסוגיה מדינית ביטחונית, בעניין מדיני ביטחוני מובהק", כתבו נציגי הפרקליטות. לטענתם, לא קיים כל פער בין מה שהוצג לקבינט, לבין ההסכם אליו הגיעה ישראל עם חמאס בסופו של דבר.

נציגי המדינה טענו כי בג"ץ אינו נוהג להתערב בהחלטות מדיניות מובהקות, וכי עד היום בג"ץ נמנע מלהתערב בכל המקרים שהובאו בפניו בהחלטות הקשורות בשחרור אסירים בעקבות משא ומתן. נציגי הפרקליטות ביקשו להביא את עניינו של יונתן פולארד כדוגמה וטענו כי בית המשפט לא התערב בעתירתו, למרות שדרש כי ממשלת ישראל תפעל לשחרורו מהכלא האמריקאי.

במסגרת הדיון הציגה המדינה בפני בית המשפט בדלתיים סגורות את החלטת הקבינט המדיני ביטחוני המסווגת "סודי". המדינה ביקשה להציג בפני בית המשפט את העובדות בדלתיים סגורות וללא נוכחות מגישי העתירה - "לאור רגישות הדברים והשלכתם האפשרית על המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully