וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "לא נאפשר לסכן את ביטחון ישראל"

נשיא צרפת הביע תמיכה בהסכם הרגיעה עם חמאס ובמו"מ העקיף עם סוריה. "איננו יכולים להחליף אתכם, אך אנחנו יכולים לעזור לכם"

גדעון צנטנר

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"צרפת אינה רוצה להטיף מוסר לישראלים בנוגע לתהליך השלום. השלום הוא קודם כל בידי הישראלים והפלסטינים, ואתם אלה שצריכים לקבל את ההחלטות". כך אמר הערב (ראשון) נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. לפני ארוחת ערב במעונו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בירושלים הצהיר סרקוזי: "איננו יכולים להחליף אתכם, אך אנחנו יכולים לעזור לכם". הוא הוסיף, כי לא יאפשר לסכן את ביטחון ישראל וכי ארצו תומכת בהסכם הרגיעה עם חמאס ומשא ומתן העקיף עם סוריה".

עם נחיתתו בארץ אמר סרקוזי כי "ביטחון ישראל לא יהיה מובטח, אלא עם הולדתה של מדינה שנייה לצדה - מדינה פלסטינית". סרקוזי ורעייתו, קרלה ברוני, הגיעו לביקור בן שלושה ימים בארץ, שמטרתו חיזוק תדמיתה של צרפת כבת ברית של ישראל. הם התקבלו בטקס ממלכתי בנמל התעופה בן-גוריון, בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה אהוד אולמרט.

"קבלת פנים שלכם נוגעת ללבי ואני מודה לכם עליה", אמר סרקוזי. "מעולם לא הסתרתי, שמאז ומתמיד הייתי ידיד ישראל, וזה כבוד גדול עבורי ועבור צרפת להתקבל בביקור זה בישראל וברשות. אני כאן כדי לחגוג את הקשרים בין העמים. אלה קשרים אנושיים, כלכלים, חברתיים, תרבותיים ופוליטיים. קשרים אלה ארצה לחזק".

"צרפת הצביעה באו"ם בעד תכנית החלוקה אחרי השואה המתועבת כדי שהעם היהודי יוולד מחדש במדינתו העצמאית והדמוקרטית", הוסיף סרקוזי. "דרך השלום אינה חסומה. באתי להביע את תמיכתי, תמיכת צרפת ליוזמי השיח. הסכם אפשרי כבר מחר".

"תרומת צרפת לישראל עצומה"

"הנשיא סרקוזי מגיע לביקור לרגל שנת ה-60 של מדינת ישראל כדי להביע את תמיכתו בישראל בשנה היסטורית זו", אמר ראש הממשלה אולמרט בנאומו בקבלת הפנים הממלכתית. "מחווה זו היא עדות נוספת ליחסו החם והאוהד לישראל. גיליתי בכל פגישותיי איתו הבנה לצרכי הביטחון של ישראל".

"תרומתה של צרפת בעשורים הראשונים לקיומה היתה עצומה", המשיך אולמרט. "שיתוף הפעולה בין המדינות בשורה ארוכה של תחומים נוספים הוא יוצא דופן, והוא שמסייע לשדרוג היחסים. אני מודה לך על ההבנה והידידות".

גם הנשיא פרס התייחס למעורבות צרפת בשנים הראשונות לעצמאות ישראל. "תרומתה של צרפת לתקומת ישראל לא נעשתה מחשבון אופורטוניזם אלא מכוח הנאצלים שבערכי האדם", אמר. "דבריך האמיצים בנוגע לאיום הגרעין האירני על השלום עוררו את רוחו של העולם וזכו להדים במזרח התיכון".

"צרפת הטביעה חותם על תקומת ישראל, אותה כינית לאחרונה 'אחד האירועים המשמעותיים ביותר במאה העשרים'", המשיך פרס. "שיתוף הפעולה בינינו יצר תשתית תרבותית ושיתוף פעולה כלכלי. מכוח תשתית זו, ובמידה רבה בהשראת המסורת הצרפתית, הונעה צמיחה המגשימה את ההון האנושי הגלום בחברה הישראלית".

סרקוזי צפוי לנאום מחר בכנסת, נאום ראשון לנשיא צרפתי במשכן מאז נאומו של הנשיא פרנסואה מיטראן בשנת 1982.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully