וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הניצולים קראו לאמץ המלצות דורנר

ועדת החקירה לטיפול בניצולי השואה בראשות השופטת בדימוס דורנר המליצה להגדיל את הקצבאות ולשפר את השירותים לניצולים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל הודיע כי הוא מקבל את המלצות ועדת החקירה לטיפול בניצולי השואה בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר. בקול ישראל דווח כי המרכז קרא לממשלה לאמץ את ההמלצות ולהתחשב בכך שזמנם של הניצולים הולך ואוזל.

דורנר הגישה היום (ראשון) את דו"ח הוועדה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב, ולמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. "ממשלות ישראל לדורותיהן לא טיפלו בניצולי השואה, ועצם מינויה של הוועדה 60 שנה לאחר קום המדינה, הוא עצוב", אמרה דורנר.

בדו"ח, בן 300 העמודים, ממליצה הוועדה להגדיל את הקצבאות לניצולי שואה שעלו לפני 1953, מהם נשללה הזכות לתבוע ישירות את גרמניה במסגרת הסכם השילומים, לשיעור של 75% מהגמלה שמקבלים עולים שעלו אחר כך. בנוסף היא ממליצה לקצר את ההליכים הבירוקרטיים בוועדות הרפואיות ולהקים מרכז מידע לניצולים.

דו"ח הוועדה מנתח את הסיבות הכלכליות והמשפטיות לכך שניצולים רבים לא זכו לקצבאות ופיצויים בעשרות השנים שחלפו מאז נחתם הסכם השילומים. הוועדה בראשות דורנר הוקמה לפני חמישה חודשים, ובניגוד לוועדות חקירה אחרות, לא שלחה מכתבי אזהרה ולא הצביעה בדו"ח על אשמים ספציפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully