וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אובמה מזנק קדימה

המועמד הדמוקרטי מוביל על פני מקיין בהפרש של 15%. בין תומכיו של אובמה: יותר נשים וצעירים. גם תדמיתו האישית בשיפור

ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, מוביל על פני המועמד הרפובליקני, ג'ון מקיין, בהפרש של 15%. כך עולה מסקר של כתב העת "ניוזוויק", על פיו 51% מהרשומים בפנקס הבוחרים היו מצביעים עבור אובמה, לעומת 36% בלבד שהיו תומכים במקיין. מדובר בשיפור של 5% בתמיכה באובמה, מאז הסקר האחרון שערך כתב העת, בזמן שאובמה עדיין התמודד מול הסנאטורית הילרי קלינטון על ראשות המפלגה הדמוקרטית.

נתונים נוספים הנוגעים לחוסר שביעות הרצון של הבוחרים, מראים כי ייתכן שאובמה יהנה מזינוק נוסף בתמיכה בו. רק 14% מהאמריקאים העידו כי הם מרוצים מהכיוון בו נוקטת מדינתם. במבט היסטורי, זהו נתון דומה לזה שנרשם ב-1992, כשמיתון קצר תרם רבות לניצחונו של ביל קלינטון על פני הנשיא דאז, ג'ורג' בוש. באופן כללי, 51% מהבוחרים רואים את אובמה כמקדם שינוי. בפרט, בוחרים צעירים (בגילאים 18-39), מעדיפים את אובמה – 66% לעומת 27% העדיפו אותו על פני מקיין. בקרב בוחרים מבוגרים, נרשמו אחוזי תמיכה זהים בשני המועמדים.

הנשים בעד אובמה

יתרונו הנוכחי של אובמה משקף גם את ההצלחה של המפלגה הדמוקרטית – 55% מהבוחרים מזהים עצמם כדמוקרטים או אומרים שהם נוטים לכיוון המפלגה הדמוקרטית. לעומת זאת, רק 36% מכנים עצמם רפובליקנים או בעלי נטייה כזו. במקביל, כ-5% מהבוחרים מגדירים מעידים כי טרם החליטו.

מבחינה היסטורית, אובמה בעמדה טובה יותר בנקודה זו מאשר המועמדים הדמוקרטיים שקדמו לו במערכות הבחירות הקודמות. בסקר דומה שנערך ב-2004 ג'ון קרי הוביל ב-6% בלבד על פני ג'ורג' בוש. ב-2000, אל גור היה ב"תיקו" עם בוש. שני המועמדים הדמוקרטים הפסידו בסופו של דבר.

נראה כי מצבו של אובמה השתפר לאחר שזכה לתמיכה מקהל יעד חשוב של קלינטון – הבוחרות. 54% מהנשים העדיפו את אובמה, לעומת 33% שתמכו במקיין. כמו כן, השתפרה תדמיתו האישית של אובמה: 62% מכלל הבוחרים אמרו כי דעתם עליו חיובית ורק 26% ציינו כי היא איננה כזו. מקיין נהנה מ-55% בעלי דעה חיובית עליו, לעומת 37% שלא חושבים עליו טובות. שיעור גבוה יותר של בוחרים סומך על אובמה שיטפל בנושא הבוער של הבחירות – הכלכלה. 54% הביעו בו אמון, לעומת 29% שסומכים יותר על מקיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully