וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: לא לאכלס בתים בהתנחלות עפרה

בית המשפט העליון הוציא צו ביניים האוסר על אכלוס 9 בתים, שלטענת הארגונים "בצלם" ו"יש דין" נבנו על קרקע פלסטינית פרטית

בית המשפט העליון הוציא אחר הצהריים (חמישי) צו ביניים האוסר על אכלוס תשעה בתים בהתנחלות עפרה, שלטענת הארגונים "בצלם" ו"יש דין" נבנו על קרקע פלסטינית פרטית. כמו כן ציווה בג"ץ על המדינה למנוע את המשך הבנייה באותו שטח ואת חיבור המבנים הקיימים למערכות המים, החשמל והביוב.

בכך נענה בג"ץ לדרישת "בצלם" ו-"יש דין", אשר יחד עם חמישה תושבים פלסטינים עתרו בדרישה להפסיק את הבנייה על אדמותיהם. מוקדם יותר היום, הגישה המדינה את תשובתה על העתירה והביעה את תמיכתה בדרישה להוציא צו ביניים.

בין השאר נכתב בתשובת המדינה: "אכן יש מקום לצו ביניים שיאסור על מגורים או כל שימוש אחר במבנים. כמו כן המשיבים סבורים כי יש מקום לצו ביניים שימנע את המשך הבנייה או כל פעולה אחרת במבנים, והכל עד להכרעה בעתירה".

בתגובה להחלטת בג"ץ, אמר עו"ד שלומי זכריה מארגון "יש דין": מדובר בהישג משמעותי ביותר לעותרים. בג"ץ אמר את דברו היום וקבע כי הוא לא יסכים להמשך הפרות חוק ופגיעה בזכויות התושבים הפלסטינים בעלי הקרקע, באמצעות צעדים אשר נועדו להעמידו בפני עובדה מוגמרת, כפי שננקטו לאחרונה על ידי המתנחלים. אנו בטוחים כי הרשויות תדאגנה לאכיפת צו הביניים ואכן תמנענה את המשך הבנייה או כל שימוש במבנים, גם אם יהיה צורך בפינוי גורמים אשר נכנסו כבר למבנים".

בתוך כך, הבוקר התרחש עימות אלים בין כמה עשרות מתושבי ההתנחלות יצהר והסביבה לבין כוח משטרה שהגיע להרוס שני מבנים בלתי חוקיים בחוות שקד. חמישה שוטרים נפצעו בעקבות העימות האלים עם מתנחלים, ארבעה מהשוטרים נפצעו באורח קל ושוטרת אחת נפצעה באורח בינוני מפגיעת אבן בראשה. הם פונו לבית החולים "מאיר" בכפר סבא. המתנחלים דיווחו על 11 פצועים קל. לטענתם, פצוע אחד איבד את הכרתו ופונה לבית חולים.

  • עוד באותו נושא:
  • עפרה
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully