וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "שיחות ישירות עם סוריה - בקרוב"

בראיון לעיתון "לה פיגרו" אמר ראש הממשלה כי "כשנגיע להסכמה עם הסורים על לוח זמנים מדויק ונושאים לדיון, יהיה זה הזמן לקיום מגעים ישירים"

"אם שני הצדדים רציניים, נהיה חייבים לשבת בקרוב סביב שולחן אחד ולדבר". כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגרו" שהתפרסם אמש (רביעי). לדברי אולמרט, "כשנחליט עם הסורים על לוח זמנים מדויק ונושאים לדיון, יהיה זה הזמן לקיום מגעים ישירים". אולמרט ונשיא סוריה בשאר אסד ישתתפו בוועידת מדינות הים התיכון שתיפתח ב-13 ביולי בפריז.

בתגובה לשאלה האם צפויה פגישה ראשונה בינו לבין אסד במהלך הוועידה אמר אולמרט: "אני הבטחתי לנשיא שאגיע אך אינני המארגן אלא רק אורח. יש להפנות את השאלה לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הוא יודע טוב יותר מה עתיד להתרחש בפריז". אולמרט הוסיף כי "אנחנו רציניים ולכן אינני מעוניין להמשיך לאורך זמן בלתי מוגבל את המגעים הבלתי-ישירים. כדי שהמגעים יהיו רציניים ויובילו למסקנות, יש להעבירם לפסים ישירים".

ראש הממשלה הביע אמון כי אם יושג הסכם עם סוריה רוב הישראלים יתמכו בו. אולמרט הסביר כי אזרחי ישראל יאשרו אותו על ידי נציגיהם בכנסת או באמצעות בחירות.

בתוך כך, הכחישו מקורות סורים את הדיווחים לפיהם קיימת אפשרות שאולמרט ייפגש עם אסד בשולי הוועידה. "ישראל אמנם משתתפת בוועידה, אולם זה בשום אופן לא אומר שסוריה תשב איתה באותו שולחן", מסרו המקורות לרשת הטלוויזיה הסורית "א-דוניא". לטענתם, "הדיווחים על פגישה צפויה או על ישיבה משותפת בשולחן אינם אלא דיווחים שאין בהם שמץ של אמת".

עוזר בכיר של סרקוזי, קלוד גיאן, אמר בראיון לרדיו 1 האירופי כי "אנו עדים לכך שאולמרט הציע את הוועידה כהזדמנות למגעים ישירים. אינני יודע אם זה אכן מה שיקרה, אך על כל פנים, הרבה מונח על כף המאזניים, ותפקידה של צרפת כמקדמת שלום הוא לנסות ולהבטיח שהדברים יקרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully