וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור לבנוני: "המו"מ לעסקה - בשלב הסופי"

גורם בכיר בלבנון אמר כי, יידרשו לפחות עוד 10 ימים לביצוע העסקה בין ישראל לחיזבאללה. משפחות גולדווסר ורגב קיבלו היום עדכון מעופר דקל

"ישראל וחיזבאללה נמצאות בשלב 'הגימורים האחרונים' של המגעים לחילופי שבויים". כך אמר אחר הצהריים (רביעי) גורם פוליטי בכיר בלבנון לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, יש עוד מספר פרטים קטנים שעל הצדדים לסכם, ולאחר מכן יידרשו הכנות לוגיסטיות. עם זאת, הגורם הבהיר, כי יידרשו עוד לפחות עשרה ימים עד לביצוע העסקה.

בתוך כך, משפחות החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, נועדו אחר הצהריים עם מתאם ראש הממשלה לנושא השבויים והנעדרים, עופר דקל, בקריה בתל אביב. דקל הזמין את המשפחות לפגישת עדכון עם שובו מביקור באירופה. בני המשפחות סירבו למסור פרטים על תוכן הפגישה.

גורמים ביטחוניים בישראל העריכו אתמול שעסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה תושלם בזמן הקרוב. לדבריהם, ייתכן שהחילופים יתבצעו כבר לקראת סוף השבוע הבא, אך לא בשבוע הנוכחי. אמצעי תקשורת בלבנון נקבו השבוע במספר תאריכים אפשריים, בין 20 ביוני (יום שישי הקרוב) ו-25 ביוני (יום רביעי שלאחריו). גם מדבריהם של בני משפחות החטופים, שהעסקה תכלול את החזרתם לישראל, עולה כי הסיכום קרוב.

צבי רגב, אביו של אלדד רגב, אמר השבוע, שבני המשפחות קיבלו באחרונה דיווח שהמגעים לעסקה נמצאים בשלבים מתקדמים. בראיון ל"קול ישראל" אמר רגב, כי עופר דקל, "אמר לנו באופן כללי שהולכת להיות עסקה. שיש עסקה וזהו". רגב טען שאינו יודע מה מצבם הרפואי של שני החטופים. "אף אחד בעצם לא יודע... אנחנו מודעים לרע ביותר, אבל אנחנו מקווים לבשורה הטובה בכל זאת".

לפי פרסומים שונים באמצעי התקשורת, במסגרת עסקת החילופים תשחרר ישראל את סמיר קונטאר, רוצח בני משפחת הרן, ועוד ארבעה אנשי חיזבאללה שנשבו בזמן מלחמת לבנון השנייה, בתמורה לרגב וגולדווסר. בנוסף, חיזבאללה אמור להעביר לישראל דו"ח שמפרט את מאמצי הארגון לאתר את הנווט הנעדר רון ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully