וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "הפלגים מחויבים לרגיעה"

ראש ממשלת חמאס התחייב לרגיעה, אך אמר כי אנשיו שומרים את הזכות להגן על עצמם. שר החוץ הסורי: "סוריה מברכת על ההסכם"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

"הרגיעה תחל עם הפסקת תקיפות ישראל נגד אנשינו", אמר היום (רביעי) ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה. לדבריו, "הפלגים הפלסטינים מחויבים לרגיעה מצדם", אך עם זאת, הדגיש כי אנשיו "שומרים על הזכות להגן על עצמם".

מוקדם יותר ברך שר החוץ הסורי וואליד מועלם על הרגיעה. "סוריה מברכת על הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס", אמר . "אנו תומכים בהסכם הרגיעה, אנו מביעים תמיכה בהסרת המצור מעזה ואנו מקווים כי הצד הישראלי והפלסטיני יקיימו את חלקם ברגיעה".

מוקדם יותר אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, כי "אנו משוכנעים כי סוריה לא תכנע ללחץ הישראלי לנתק את קשריה איתנו במסגרת הסכם שלום. לישראל יש טקטיקה המנסה להרחיק את סוריה מבעלות בריתה ומהבעיה הפלסטינית, אך זהו משחק".

משעל אמר את הדברים במהלך ביקור באיחוד האמירויות. לטענתו, גורמים בכירים בסוריה הודיעו באופן רשמי כי מאמציהם להשיב את הגולן לא יבואו על חשבון הפלסטינים. "אנו סומכים על העמדה הסורית בנושא".

נשיא סוריה באשר אסד אמר בעבר, כי לישראל אין זכות להציב תנאים מוקדמים לסוריה, לפלסטינים, או לכל מדינה ערבית אחרת. היא עשתה צעד שגוי כשכבשה את האדמות הערביות והיא יכולה לתקן זאת על ידי נסיגה מהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully