וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "חמאס עדיין מאיים על ישראל"

בוושינגטון הגיבו בספקנות על הסכם הרגיעה בין חמאס לישראל. "חמאס הוא ארגון טרור שעדיין מכוון אקדח טעון לרקתה של ישראל"

ארצות הברית הגיבה הלילה (רביעי) בספקנות על על הסכם הרגיעה שהושג בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. "אנו חושבים שבסך הכל מדובר בהתפתחות חיובית", אמר דובר משרד החוץ האמריקאי, טום קייסי. עם זאת, הוא הבהיר כי וושינגטון תדבוק בעמדתה כי חמאס הוא ארגון טרור, שאין לפתוח עמו במשא ומתן ומדיני עד אשר הוא יתנער מהטרור ויכיר בישראל. לדבריו, "חמאס עדיין מכוון אקדח לרקתה של ישראל, ורחוק היום שהוא יוריד את האקדח וירחיק אותו מהישגד יד".

"העמדה האמריקאית בנוגע לחמאס היא ברורה", הטעים קייסי. לדבריו, "העתיד של חמאס נמצא בידיו: הארגון יכול לשנות את היחס השלילי של הקהילה הבינלאומית כלפיו אם יקיים את התנאים שהציב בפניו הקוורטט" (הכרה בישראל והתנערות מטרור).

קייסי גם התייחס לטענה, לפיה הרגיעה בעזה שהושגה באמצעות מצרים ותיווכה של טורקיה במו"מ בין ישראל לסוריה מצביעים על ירידה בהשפעתה של וושינגטון על הפוליטיקה המזרח תיכונית.לדבריו, "הרבה מההתרחשויות האחרונות באזור הן תולדה ישירה של מהלכים אמריקאים, לרבות ועידת אנאפוליס וביקוריו האחרונים של הנשיא בוש". הוא הוסיף כי ארה"ב תתמוך בהסכם שלום בין ישראל לסוריה, אך ציין כי המסלול הסורי לא צריך להתקיים במקום המסלול הפלסטיני, אלא בנוסף לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully