וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיחות עם סוריה התנהלו בצורה טובה"

כך אמרו גורמים מדיניים לאחר סיום סבב השיחות שנערך בתיווך טורקי. צוותי ישראל וסוריה סיכמו כי יקיימו מפגשים קבועים בטורקיה

סבב שיחות בין ישראל לסוריה הסתיים היום (שני) בטורקיה. גורמים מדיניים אמרו כי השיחות נערכו בצורה טובה ושני הצדדים הביעו נכונות להמשיך במשא ומתן במטרה להגיע להסכם שלום. השיחות, שנערכו אתמול והיום, התקיימו בתיווך טורקי.

את ישראל יצגו בשיחות יועציו של ראש הממשלה יורם טורבוביץ' ושלום תורג'מן. צוותי המשא ומתן, הישראלי והסורי, סיכמו כי יקיימו מפגשים קבועים בטורקיה, וקבעו מועדים לשתי פגישות נוספות בזמן הקרוב.

משרד החוץ הטורקי אישר כי הסתיים הסבב השני של השיחות הבלתי ישירות בין ישראל לסוריה. בהודעה שפרסם המשרד נמסר כי השיחות שנערכו כעת בטורקיה התקיימו "באווירה חיובית וקונסטרוקטיבית".

נשיא המדינה שמעון פרס אמר אמש, כי "רק על ידי פגישות אישיות בין מנהיגי מדינות האזור ניתן יהיה להתגבר על הבעיות הקשורות למחסום הפסיכולוגי בין העמים". בעבר קרא פרס לנשיא סוריה בשאר אסד להגיע לירושלים, כפי שעשה בעבר נשיא מצרים אנואר סאדאת.

לעומת זאת, אמר אתמול סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד, כי "בפני סוריה ניצבות כמה אפשרויות לשחרור רמת הגולן, ביניהן גם אפשרויות שאינן בדרכי שלום". העיתון הירדני "א-דוסתור" דיווח כי מקדאד הבהיר שלמרות זאת, ארצו תומכת בשלום "ואינה חוששת מתהליך השלום עם ישראל". מקדאד פנה גם לישראל ואמר: "על המתנחלים הישראלים לדעת כי הגולן שייך לנו. לא כדאי להם לגדל את ילדיהם בגולן משום שהוא אינו מקומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully