וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אשקלון: מקריבים את בריאותנו

הוחלט סופית: תוקם תחנת כוח פחמית בעיר. עשרות מפגינים מחו כנגד. "הממשלה שלא מצליחה להגן על הדרום גם מזהמת אותו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עורכת וידאו: ענת ברק)

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה היום על הקמת תחנת כוח פחמית באשקלון. התוכנית אושרה למרות מחאות חריפות של ארגוני סביבה נגד הקמת התחנה הפחמית, וקריאתם לפנות למקורות אנרגיה פחות מזהמים.

"הוחלט שהתוכנית תעבור כעת להצגת הציבור, אבל הוועדה התנתה התניות להפעלת התוכנית", כך מסרה דוברת משרד הפנים סבין חדד. התנאי הבולט ביותר הינו צמצום רמת הזיהום של תחנת הכוח ב-50%, הדגישה חדד.

"ממשלת ישראל החליטה להקריב את חייהם ובריאותם של תושבי הדרום. הממשלה שנכשלה כישלון חרוץ בהגנה על תושבי הדרום מפני הגראדים והקסאמים, החליטה לזהם את הדרום ע"י הקמת תחנת כוח נוספת בעיר אשקלון. הארגונים הירוקים וראשי המועצות בדרום ימשיכו את המאבק כנגד התחנה עד לביטולה של ההחלטה האומללה", כך אמר היום בצהרים (שני) ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי.

גם החברה להגנת הטבע תקפה את החלטת הוועדה לאשר הקמת תחנת כוח פחמית, וכינתה אותה כהחלטה מדאיגה. "מדינת ישראל בוחרת לפתור את בעיית האנרגיה שלה על ידי בניית תחנות כוח מזהמות. אנו עדיין מקווים שהתכנית תשונה במהלך השלבים הבאים של התכנון, שבהם יוכל גם הציבור להביע את עמדתו לגבי תחנת הכוח".

יושב ראש מרצ חיים אורון תקף אף הוא את החלטת הוועדה, ואמר כי "ההחלטה מוכיחה שמשרד התשתיות לא הפנים את חשיבות המעבר לאנרגיות לא מזהמות. תושבי אשקלון והסביבה ישלמו בבריאותם את מחיר קוצר הראייה של משרד התשתיות".

במהלך הדיון שהתקיים בוועדה הפגינו עשרות פעילי סביבה מול משרדי הוועדה בירושלים, ומחו נגד כוונתה לאשר את הקמת תחנה שורפת פחם נוספת בעיר אשקלון.

פעילי "גרינפיס" הגיעו למקום כשהם מחופשים למלאך המוות לבושי שחורים ואוחזים בידיהם חרמשים גדולים. על גבם של כל אחד התנוסס השלט: "חבר וועדה או מלאך המוות?".

נציגי ארגוני איכות הסביבה טענו כי הוועדה קיימה שלושה מפגשים בלבד בנושא וחלק מהמפגשים לא היו פתוחים כלל בפני נציגי הגופים הירוקים כמחויב בחוק - וללא התחשבות בעמדתו השלילית של משרד הבריאות המתנגד בתוקף להקמת התחנה הפחמית בסמוך למרכזי אוכלוסין.

חנין: "רק בישראל ממשיכים להעלות את צריכת האנרגיה"

המפגינים, חברי מטה המאבק נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון, יחד עם יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת ח"כ דב חנין, חיכו עם בוקר להגעתם של חברי הוועדה וביקשו מהם פעם נוספת להכריע לטובת חייהם של תושבי אשקלון והאזור ולא לבנות תחנה פחמית. חנין אמר בתגובה להחלטה כי "מצד אחד, ממשלת ישראל מקדמת עוד ועוד תחנות מזהמות לייצור חשמל, ומצד שני בולמת מהלכים של התייעלות אנרגיה".

עוד טוען חנין כי "הקמת תחנה פחמית צריכה להיות המוצא האחרון למשבר האנרגיה ויכולה להישקל רק לאחר שמוצו כל האפשרויות האחרות. מדינות מערביות אחרות פנו לאפיקים של שימור והתייעלות אנרגיה ואילו בישראל צריכת האנרגיה רק ממשיכה לעלות. תגובתה של כנסת ישראל להחלטות הממשלה תהיה להביא לקריאה טרומית, כבר ביום ד' הקרוב, את הצעת חוק התייעלות אנרגיה במבני ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully