וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפת העיצומים בדואר: אין חלוקת קצבאות

עובדי הדואר החליטו להחריף העיצומים בהם פתחו ביום שלישי שעבר. יו"ר ועד עובדי הדואר, ברוך ויצמן: "הממשלה לא הותירה ברירה"

עובדי רשות הדואר הודיעו היום (ראשון) כי הם מחריפים העיצומים בהם החלו ביום שלישי האחרון. מהיום הפסיקו העובדים לחלק את קיצבאות הביטוח הלאומי המשולמות דרך הדואר, בהן חלק מקצבאות הנכות, השארים, הילדים ואבטחת ההכנסה. זאת בנוסף לאי העברת חולים בין קופות החולים, הפסקת החלוקת הדואר הנע והפסקת ביצוע הבדיקות של אגף הבקרה של משרד התקשורת.

לפני כשנה פתחו עובדי הדואר במאבק בעקבות החלטת הממשלה לפתוח לתחרות את שוק הדואר הכמותי. הנהלת החברה ועובדי הדואר דרשו משרי האוצר והתקשורת לאפשר לחברה להפחית את תעריפי הדואר הכמותי כדי שתוכל להתחרות בשוק הפתוח, אולם הממשלה לא נענתה לבקשה. במשרד האוצר טענו אז כי חברת הדואר לא תפגע מהתחרות ושלא תהיה פגיעה בעובדים.

בעקבות עמדת משרד האוצר דרש יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, רשת בטחון לעובדי הדואר למקרה שתחזיות האוצר לא יתממשו והחברה בכל זאת תפגע. שרי האוצר והתקשורת נענו לדרישתו והבטיחו להעניק לעובדים רשת בטחון בשווי 63 מליון ¤, ובכך הופסק המאבק.

אך השנה לא באו לידי ביטוי תחזיות האוצר. חברת הדואר הציגה ברבעון הראשון של שנת 2008 גרעון של כ-20 מיליון ש"ח, שצפוי להגיע לכ-80 מיליון ש"ח בסוף השנה. במקביל הציגה ההנהלה תוכנית הכוללת פיטורי 150 עובדים. בעקבות תוכנית ההנהלה והפרת ההבטחה ע"י שרי האוצר והתקשורת הכריזה ההסתדרות בשבוע שעבר על סכסוך עבודה.

יו"ר ועד עובדי הדואר, ברוך ויצמן, אמר היום כי "האחריות על החרפת העיצומים מוטלת כולה לפתחם של משרדי האוצר והתקשורת. אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור הישראלי אולם הממשלה לא הותירה בפנינו שום ברירה". "הממשלה חייבת להבין שהעובדים אינם שק החבטות שלה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully