וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכות השיחות העקיפות בין ישראל לסוריה

צוות טורקי מעביר מסרים בין הצוותים הישראלי והסורי, שעדיין לא נפגשו. הנשיא פרס: "אם רוצים שלום - על מנהיגי המדינות להיפגש"

השיחות העקיפות בין ישראל לסוריה ימשכו היום (שני) באנקרה בירת טורקיה. צוות טורקי מעביר מסרים בין משלחות ישראל וסוריה. את ישראל מייצגים בשיחות יועציו של ראש הממשלה יורם טורבוביץ' ושלום תורג'מן.

השיחות בין הצדדים מתקיימות בשלב זה בתיווך טורקי בלבד, והצדדים לא נפגשו זה עם זה, אך הכוונה היא לעבור בעתיד למו"מ ישיר. במשרד ראש הממשלה סירבו להתייחס לדיווחים עד כה, ואמרו רק כי ניתן לאשר שהיועצים יצאו לפריז לצורך הכנות לביקורו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בישראל.

נשיא המדינה שמעון פרס אמר אמש כי "רק על ידי פגישות אישיות בין מנהיגי מדינות האזור ניתן יהיה להתגבר על הבעיות הקשורות למחסום הפסיכולוגי בין העמים". בגלי צה"ל דווח, כי בעבר קרא פרס לנשיא סוריה בשאר אסד להגיע לירושלים, כפי שעשה בעבר נשיא מצרים אנואר סאדאת.

שלשום אמר סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד, כי "בפני סוריה ניצבות כמה אפשרויות לשחרור רמת הגולן, ביניהן גם אפשרויות שאינן בדרכי שלום". העיתון הירדני "א-דוסתור" דיווח כי מקדאד הבהיר שלמרות זאת, ארצו תומכת בשלום "ואינה חוששת מתהליך השלום עם ישראל". מקדאד פנה גם לישראל ואמר: "על המתנחלים הישראלים לדעת כי הגולן שייך לנו. לא כדאי להם לגדל את ילדיהם בגולן משום שהוא אינו מקומם".

ביום שישי אמר נשיא סוריה בשאר אסד, כי סוריה דורשת שהמו"מ יתחדש מהנקודה בה הופסק לפני רצח ראש הממשלה יצחק רבין. לדברי אסד, רבין התחייב כי במסגרת הסכם שלום בין שתי המדינות, ישראל תיסוג מרמת הגולן עד קווי 4 ביוני 67', ובתקופתו הגיעו הצדדים להסכמות על 80% מהסוגיות השנויות במחלוקת. "הנושא הקשה ביותר היה סידורי הביטחון. התחלנו לדבר על זה, אבל הכל נפסק בגלל הרצח", הוסיף אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully