וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחדש המו"מ מהנקודה שנפסק לפני רצח רבין"

לדברי נשיא סוריה בשאר אסד, בתקופת רבין הסכימו הצדדים על 80% מהסוגיות השנויות במחלוקת. "לא התבקשנו לנתק את היחסים עם אירן וחיזבאללה"

"אנחנו דורשים שהמו"מ עם ישראל יתחדש מהנקודה שבה הופסק לפני רצח ראש הממשלה יצחק רבין". כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לעיתון ההודי "הינדו", לקראת ביקורו בהודו בשבוע הבא.

לדברי אסד, רבין התחייב כי במסגרת הסכם שלום בין שתי המדינות, ישראל תיסוג מרמת הגולן עד קווי 4 ביוני 67, ובתקופתו הגיעו הצדדים להסכמות על 80% מהסוגיות השנויות במחלוקת. "הנושא הקשה ביותר היה סידורי הביטחון. התחלנו לדבר על זה, אבל הכל נפסק בגלל הרצח".

בתשובה לשאלה על יחסי סוריה עם אירן, חמאס וחיזבאללה אמר אסד, כי ישראל לא דרשה מדמשק לנתק את קשריה עם גורמים אלה. "הישראלים דיברו על מו"מ בלי תנאים מוקדמים, ועל כן אינם יכולים להציב כעת תנאים", אמר. הוא הוסיף, כי "חמאס קשור למסלול הפלסטיני, ואנו לא אחראים עליו. תנועת חיזבאללה קשורה למסלול הלבנוני, ואנחנו כבר לא נמצאים בלבנון. אנחנו מדברים רק על המסלול הסורי".

נשיא סוריה אמר בראיון, כי "הישראלים חשבו שעם הזמן הם רק ילכו ויתחזקו, אך הם למדו שבלי שלום, הם לא יוכלו לחיות בביטחון". הוא מייחס את השינוי בתפיסה הישראלית לתוצאות מלחמת לבנון השנייה. "לפי הניתוח שלנו, זה המניע העיקרי של הישראלים לנוע לכיוון של שלום".

אסד גם התייחס בראיון למתקן שהפציצה ישראל בצפון סוריה לפני כשבעה חודשים. לדבריו, זה לא היה מתקן גרעיני, אלא מתקן צבאי. "הישראלים כנראה הוטעו, ולכן המציאו סיפור על כור גרעיני". הוא תהה מדוע המתינו ישראל וארה"ב שבעה חודשים עד שהודו בתקיפה. לדבריו, אילו היו מודיעים על כך מוקדם יותר, ניתן היה לזמן למקום את פקחי סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) כדי שיבדקו את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully